خبرگزاری کار ایران

فالوده کرمانی را به‌راحتی در خانه درست کنید

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۰۷۹

در این روزهای گرم تابستان شما را به یک کاسه فالوده کرمانی دعوت می‌کنیم، معجونی که هم رفع عطش می‌کند و هم ضد گرمازدگی است.

به گزارش ایلنا، در این روزهای گرم تابستانی که می‌توان در هوای آتشینش نیمرو درست کرد و املت پخت، شما را به یک کاسه فالوده کرمانی دعوت می‌کنیم. مواد تشکیل دهنده آن، هم رفع عطش است و هم از گرمازدگی جلوگیری می‌کنند.

فالوده کرمانی را در خانه درست کنید

فالوده کرمانی را می‌توان در خانه هم درست کرد، یک پیمانه نشاسته را با یک پیمانه آب سرد مخلوط کنید، چهار پیمانه آب درون ظرفی بریزید و اجازه دهید تا جوش آید، سپس مخلوط آب و نشاسته را روی آن بریزید و مرتب هم بزنید تا نشاسته بپزد، یک سبد با سوراخ‌های ریز با فاصله حدود ۵۰ سانتیمتر روی مخلوط آب و یخ فراوان بگذارید و نشاسته‌ها را درون سبد بریزید آن‌ها را از سوراخ‌ها عبور داده تا وقتی درون آب یخ می‌افتند همانجا سرد شده و سفت شوند.

دانه‌های نشاسته را جدا کرده و درون ظرف سرو بکشید، شربت را به آن افزوده و با تکه‌های یخ فراوان خنک کنید، می‌توانید مثل امروزی‌ها به آن کمی زعفران یا تخم شربتی یا دانه‌های خاکشیر که از قبل شسته و با آب گرم خیس کرده‌اید اضافه کنید.

برای شربت هم که ابتدا آن را آماده می‌کنند، شکر را با آب مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید و غلیظ شود، سپس به آن گلاب یا عرق نعناع یا نسترن یا هر طعمی که دوست دارید اضافه کرده و از روی اجاق گاز بردارد، کنار بگذارید تا سرد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز