خبرگزاری کار ایران

نحوه تمیز کردن چرخ گوشت با مواد طبیعی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۸۶۳

چرخ گوشت بنا بر کاربرد زیاد خود امروزه در هر خانه‌ای قابل‌مشاهده است به‌نوعی که می‌توان گفت امروزه هرکسی در خانه خود یک چرخ گوشت دارد. این دستگاه چون‌که در معرض قرار گرفتن با گوشت و مواد غذایی است همواره در معرض کثیف شدن قرار می‌گیرد، به همین دلیل هم پس از چند بار استفاده از چرخ گوشت نیاز است تا آن را تمیز کنیم.

اکثر مصرف‌کنندگان این سؤال را در ذهن خود دارند که هر چند وقت باید چرخ گوشت را تمیز کرد؟ پاسخ این پرسش در اصل بستگی به نوع و میزان استفاده شما از این دستگاه دارد. اما اگر بخواهید دستگاه تمیزتری داشته باشید بهتر است تا پس از هر بار استفاده دستگاه خود را به‌طور کامل تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن چرخ گوشت با مواد طبیعی

مراحل تمیز کردن چرخ گوشت

مراحل تمیز کردن چرخ گوشت به شرح زیر است:

چرخ کردن چند تکه نان

جدا کردن قطعات جداشدنی

شستن قطعات و دستمال کشیدن بدنه دستگاه

خشک‌کردن قطعات

اجرای این مراحل به‌سادگی می‌تواند بهترین نتیجه را برای تمیز کردن چرخ گوشت برای شما به دنبال داشته باشد. البته نکته مهمی که حتماً باید مدنظر داشته باشید، اجرای این روش‌ها بلافاصله بعد از اتمام کار است.

اگر غیرازاین نسبت به این موضوع اقدام کنید شرایط کمی پیچیده شده و ممکن است اجرای این مراحل هم سخت شود. با گذشت زمان تکه‌های گوشت داخل دستگاه به‌خوبی در آن سفت شده و دیگر نمی‌توان به‌سادگی آن‌ها را از بدنه دستگاه جدا کرد. برای همین سعی کنید این مراحل را بلافاصله بعد از اتمام مراحل استفاده از چرخ گوشت به اجرا در آورید.

نحوه تمیز کردن چرخ گوشت با مواد طبیعی

تمیز کردن تیغه و پنجره چرخ گوشت

شست‌وشوی چرخ گوشت دارای دردسرهای زیادی است و به همین دلیل است که بسیاری از افراد از چرخ گوشت‌های خانگی برای چرخ کردن گوشت استفاده نمی‌کنند. به علت چربی زیادی که در گوشت وجود دارد این چربی‌ها به قطعات داخلی چرخ گوشت چسبیده و به‌راحتی تمیز نمی‌شوند. این تمیز کردن به‌ویژه در تیغه و پنجره چرخ گوشت بسیار دشوارتر بوده و نیاز به کار بیشتری دارد.

همان‌طور که می‌دانید قطعه پنجره چرخ گوشت دارای سوراخ‌های بسیار ریزی است که تکه‌های گوشت و چربی در این سوراخ‌ها نفوذ کرده و راه این سوراخ‌ها را مسدود می‌کنند.

مهم‌ترین نکته‌ای که در استفاده از چرخ گوشت وجود دارد این است که پس از انجام عملیات چرخ کردن، بلافاصله دستگاه را از برق کشیده و قطعات آن را جدا نمایید. در ابتدا تکه‌هایی از گوشت که درشت‌تر بوده و توسط دستگاه چرخ نشده‌اند و یا گوشت‌های رشته مانندی که به دور حلزونی پیچیده شده‌اند را با دقت جدا نمایید.

نحوه تمیز کردن چرخ گوشت با مواد طبیعی

در ادامه مقداری از مایع شوینده درون ظرفی از آب داغ ریخته و قطعات دستگاه را درون آن قرار دهید تا چربی‌ها و گوشت‌های موجود در سوراخ‌های پنجره چرخ گوشت، کم‌کم از آن خارج شوند. پس‌ازاین مدت‌زمانی از خیس خوردن قطعات گذشت آن‌ها را از محلول شوینده و آب خارج نموده و با استفاده از اسکاچ به شست و شوی آن‌ها بپردازید.

بسیاری از افراد برای تمیز کردن قطعات چرخ گوشت از فرچه‌های کوچک استفاده می‌کنند. با آغشته کردن این فرچه‌ها به مایع شوینده به‌راحتی چربی‌های داخل پنجره چرخ گوشت تمیز می‌گردند. استفاده از خلال‌دندان و آب گرم نیز برای بیرون آوردن تکه‌های گوشت و چربی از داخل پنجره ترفندی کاربردی است.

یک ترفند مهم

نکته‌ای که برای تمیز کردن چرخ گوشت وجود دارد استفاده از تکه‌ای نان پس از پایان چرخ کردن گوشت است. زمانی که تکه‌ای نان درون چرخ گوشت قرار داده می‌شود، دستگاه نان را چرخ‌کرده و به همراه آن تکه‌های باقی‌مانده از گوشت را نیز از دستگاه خارج می‌نماید.

منبع: دلگرم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز