خبرگزاری کار ایران

راز خوشمزه شدن کیک شکلاتی کافی شاپ ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۷۶۶

کیک شکلاتی یکی از معروف ترین ومحبوب ترین کیک ها در جهان است که طرز تهیه خاصی دارد و رعایت آنها در زمان پخت کیک به شما نتیجه فوق العاده ای خواهد داد.

به گزارش ایلنا، تا به حال برایتان پیش آمده که پس از نوش جان کردن کیک شکلاتی کافی شاپی احساس کنید که طعم و بوی آن با کیک شکلاتی خانگیتان فرق دارد؟ قنادان حرفه ای برای تهیه کیک های شکلاتی نکات زیادی را مد نظر خود قرار می دهند، اگر شما هم می خواهید کیک شکلاتی بپزید که دقیقا طعم مشابه ای با کیک شکلاتی کافی شاپ ها داشته باشد، با این بخش  و نکات طلایی تهیه کیک شکلاتی خوشمزه و خانگی همراه شوید.

از شکلات تخته ای مرغوب استفاده کنید

برای تهیه یک کیک شکلاتی خوشمزه از شکلات های مرغوب استفاده کنید. شکلات تخته ای معمولی یا تلخ هر دو طعم خوبی به کیک شما میدهند. شکلات تخته ای تلخ 60% کیک را زیاد تلخ نمیکند و فقط طعم کاکائوی بیشتری دارد که بسیار هم لذیذ است.

راز خوشمزه شدن کیک شکلاتی کافی شاپ ها

برای کیک شکلاتی، شکلات را جایگزین پودر کاکائو نکنید

در برخی از دستور العمل های تهیه کیک شکلاتی از شکلات ذوب شده و برخی دیگر از پودر کاکائو نام برده اند، بهتر است طبق دستور تهیه کیک عمل کنید و شکلات را جایگزین پودر کاکائو نکنید زیرا در طعم و بافت کیک تاثیرگذار است.

به طرز تهیه گاناش توجه کنید

اگر برای تهیه کیک شکلاتی از گاناش استفاده می کنید، در تهیه گاناش بهتر است از کره به دمای محیط رسیده نیز استفاده کنید البته در بعضی از دستورهای گاناش شکلاتی از کره استفاده نمیشود، اما استفاده از کره باعث میشود گاناش خوشمزه تر شده و درخشش و زیبایی بیشتری به کیک داده و کیک شما جلوه زیباتری پیدا کند. می توانید از گاناش حتی بین لایه های کیک هم میتوان استفاده کرد. طعم عالی شکلات و خامه بین لایه های کیک واقعاً وصف ناپذیر است!

به غلظت گاناش کیک شکلاتی توجه نمایید

اگر میخواهید گاناش شکلات را طوری روی کیک بریزید که به نظر برسد مایع در حال ریختن از سطح کیک است، باید گاناش نه آنقدر سفت شده باشد که قابل ریختن نباشد و نه خیلی شل باشد.

راز خوشمزه شدن کیک شکلاتی کافی شاپ ها

از گاناش داغ برای کیک شکلاتی استفاده نکنید

به زمان ریختن گاناش نیز توجه کنید، اگر بلافاصله و وقتی گاناش خیلی داغ و رقیق است آن را روی کیک بریزید، قطره ها سرازیر شده و تا پای کیک میرسند و در ضمن ضخامت لایه گاناش شکلاتی خیلی کم میشود. برای ریختن گاناش روی کیک 10 دقیقه صبر کنید.

مواد اولیه کیک شکلاتی را از داخل یخچال بیرون بیاورید

اگر می خواهید کیکتان بافت و طعم خوبی داشته باشد، مواد استفاده شده در تهیه کیک باید به دمای محیط رسیده باشند، پس قبل از استفاده از تخم مرغ ها، کره و... را از یخچال خارج نمایید.

مواد لازم کیک شکلاتی را با دقت اندازه بگیرید

برای تهیه یک کیک شکلاتی خوشمزه باید مواد را دقیق اندازه بگیرید، برای پخت کیک خوب خانگی یک ترازوی دیجیتال کوچک آشپزخونه و پیمانه های استاندارد آشپزی از لوازم مهمی هستند که حتما باید داشته باشید. مقدار مواد مایع و جامد کیک را کم و زیاد نکنید.

آرد کیک شکلاتی را سه بار الک کنید

ذرات آرد به هم فشرده می گردند و رطوبت مو جود در هوا را جذب می نمایند، به همین خاطر قنادان هنگام تهیه کیک آرد را سه بار الک می کنند. الک کردن آرد منجر به پوک شدن آرد و بهتر شدن بافت کیک می‌شود.

راز خوشمزه شدن کیک شکلاتی کافی شاپ ها

به هم زدن تخم مرغ های کیک شکلاتی دقت کنید

یکی از رازهای خوشمزه شدن کیک شکلاتی این است که کیک شما بو زهم تخم مرغ ندهد. اگر می خواهید کیک تان بو و مزه تخم مرغ ندهد، در هم زدن تخم مرغ ها دقت کنید. زمان هم زدن تخم مرغ معمولا 5 تا 7 دقیقه می باشد، موقع همزدن ذراتی از تخم مرغ به دیواره های ظرف پاشیده می شود، این ذرات را چند وقت یکبار با لیسک به مواد اضافه کنید تا همه مواد کامل هم زده شوند.

برای کیک شکلاتی حتما از لیسک استفاده کنید

هنگام افزودن آرد به تخم مرغ ها شما نباید مواد را با همزن مخلوط کنید بلکه برای ترکیب کردن آرد از لیسک استفاده نمایید تا پف تخم مرغ ها نخوابد. به آرامی مواد را از یک سمت مخلوط کرده تا مایه کیک یکدست و صاف شود.

برای کیک شکلاتی از وانیل و بکینگ پودر سالم استفاده کنید

بسیاری از افراد از سالها قبل بکینگ پودر و وانیل در خانه دارند و بدون توجه به خراب شدنشان از آنها در تهیه کیک استفاده می کنند اما این کار اشتباه است، استفاده از بکینگ پودر ناسالم سبب می شود کیک پف نکند، همچنین استفاده از وانیل مرغوب سبب عالی شدن طعم و عطر کیک شکلاتی می شود.

از رسپی دقیق کیک شکلاتی استفاده کنید

متاسفانه برخی از رسپی های تهیه کیک شکلاتی ناقص بوده و مقدار دقیق مواد و طرز تهیه صحیحی را آموزش نمی دهند. برای تهیه کیک شکلاتی خوشمزه از رسپی دقیق استفاده کنید که میزان مواد درست باشد تا نتیجه دلخواه بگیرید.

راز خوشمزه شدن کیک شکلاتی کافی شاپ ها

به قالب کیک شکلاتی توجه نمایید

برای تهیه کیک از قالب مناسب استفاده کنید،اگر قالب کوچک باشد، کیک ترک خورده و برآمده می شود و اگر بزرگ باشد کیکتان خوب پف نمی کند. توجه کنید بعد از ریختن مایه کیک درون قالب مناسب، قالب را چند بار روی سطح کار بکوبید تا هوای اضافی درون مایه کیک خارج شود.

به زمان پخت کیک شکلاتی توجه کنید

برای تهیه کیک شکلاتی با بافت خوب به زمان پخت و دمای فر توجه کنید، پخت بیش از زمان تعیین شده باعث خشک شدن کیک می شود. بهتر است 10 دقیقه قبل از به پایان رسیدن زمان پخت، کیک بررسی شود. دمای فر را با دماسنج مخصوص فر مطابقت دهید زیرا معمولاً دمای فر با آن چه نشان می دهد متفاوت است.

منبع:بیتوته

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز