خبرگزاری کار ایران

کاربردهای شگفت انگیز آب ترشی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۴۶۳

دانشمندان گفته اند آب شور یا ترش ترشی جات برای طرفداران اینطور چاشنی ها یک میان وعده مفید به شمار می رود. علی رغم طعم تند و تیز، ترشی جات دارای خواص باورنکردنی درمانی هستند.

به گزارش ایلنا، یک عالمه میوه و سبزی در یک شیشه پُر از سرکه و نمک… ترشی چاشنی محبوب خیلی از ما و شماست. اما همچنان که ترشی مصرف می کنید، به فواید آب این چاشنی شور و ترش فکر کرده اید؟

1. آفتاب سوختگی

اگر مدت زیادی رادر آفتاب مانده اید، یک پارچه نخی را در آب ترشی خیس کنید و آن را روی قسمت های آفتاب سوخته مالش دهید. این به کاهش سوختگی کمک می کند.

کاربردهای شگفت انگیز آب ترشی

2. گرفتگی یا درد عضلات

بسیاری از مربیان توصیه می کنند ورزشکاران بعد از هر تمرین مقداری آب ترشی بنوشند. اگر یک چهارم لیوان آب ترشی بنوشید، روز بعد گرفتگی عضلات نخواهید داشت. این نوشیدنی ورزشی خاص که با آب ترشی تهیه کرده اید، به جلوگیری از درد عضلات کمک می کند.

3. سوزش سر دل

مقداری آب ترشی را با سرکه و عسل مخلوط کنید. این مواد برای معده مفید هستند. یک جرعه از این مخلوط ترش قبل از شام می تواند از سوزش سر دل جلوگیری کند. به نظر می رسد نوشیدن چیزی بسیار ترش برای جلوگیری از ریفلاکس اسید متناقض است، اما واقعاً موثر است.

4. کاهش وزن

تحقیقات زیادی در مورد ارتباط سرکه و کاهش وزن انجام شده است. به نظر می رسد اگر هر روز مقداری سرکه بنوشید، سریعتر وزن خود را کاهش می دهید.

کاربردهای شگفت انگیز آب ترشی

5. سرماخوردگی و گلو درد

وقتی اولین علائم گلودرد یا سرماخوردگی را تجربه می کنید، باید یک قاشق غذاخوری آب ترشی داشته باشید. اسیدهای موجود در آب ترشی به اندازه یک شربت سرفه مفید و بسیار ارگانیک تر هستند.

6. حفظ سطح قند خون

از دور ریختن آب ترشی خودداری کنید، زیرا بسیار مفید است. نوشیدن آب ترشی تجربه خوبی نیست. بسیاری از افراد به سادگی این مایعات را دور می ریزند، اما این یک اشتباه بزرگ است. در زیر به فواید آب ترشی اشاره شده است.

طبق تحقیقات انجام شده توسط مجله دیابت، نوشیدن مقداری آب ترشی قبل از هر وعده غذایی به حفظ قند خون در سطح مناسب کمک می کند. این امر به ویژه برای افرادی که مبتلا به دیابت نوع 2 هستند، مهم است.

7. پخت و پز

می توانید از آب ترشی به عنوان جایگزینی برای سرکه استفاده کنید یا آن را با مقداری ماست برای سالاد سبز، سالاد تخم مرغ، سالاد ماهی یا سالاد سیب زمینی مخلوط کنید. برخی از افراد همچنین از آب ترشی برای ترد کردن گوشت استفاده می کنند.

کاربردهای شگفت انگیز آب ترشی

8. جلا دادن ظروف مسی

یک اسفنج بیرون بیاورید و تمام اجزای مس را با کمی آب ترشی تمیز کنید. اسفنج یا پارچه را در مقداری از آب ترشی خیس کنید و روی ظروف مالش دهید چند دقیقه صبر کنید. سپس آن ها را بشویید.

منبع: دلگرم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز