خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه لواشک خرمالو خوشمزه در فر

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۵۶۲

لواشک خرمالو یک لواشک خوش‌طعم با بافتی گوشتی و سرشار از خواص میوه خرمالو است.

به گزارش ایلنا، لواشک خرمالو یک لواشک خوش‌طعم با بافتی گوشتی و سرشار از خواص میوه خرمالو است. شما می‌توانید لواشک خرمالو را هم داخل فر و هم در آفتاب درست کنید. در این مقاله طرز تهیه لواشک خرمالو در فر را به شما آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه لواشک خرمالو در فر

طرز تهیه لواشک خرمالو خوشمزه در فر

مواد لازم برای تهیه لواشک خرمالو ملس در فر

  • خرمالوی رسیده و تازه له شده: ۶ لیوان فرانسوی دسته‌دار

مراحل طرز تهیه لواشک خرمالو در فر

در این روش از طرز تهیه لواشک خرمالو، کافی است خرمالوهای شسته شده را پوره کنید و بعد آنها را در سینی فر بگذارید. فر را روی کمترین درجه تنظیم کنید و لواشک را در آن بپزید. بعد از سرد شدن لواشک‌ها، آنها را برش بزنید و در جای خشک و خنک نگه دارید. این لواشک را با کمک دستورالعمل زیر می‌توانید تهیه کنید.

طرز تهیه لواشک خرمالو خوشمزه در فر

مرحله اول: خرمالوها را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه لواشک خرمالو مثل سایر انواع لواشک باید خرمالو‌ها را با میکسر یا غذاساز کاملاً له کنید، تا یکدست شوند. برای این کار باید پوست خرمالو را جدا کنید و در صورتی که خرمالو هسته دارد، آن را بردارید و داخل مخلوط‌کن بریزید. مواد را خوب میکس کنید تا ترکیب یکدستی ایجاد شود. فر را روی کمترین دما و در حدود ۷۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و اجازه دهید گرم شود.

مرحله دوم: پوره خرمالو را در سینی فر بریزید

سینی فر یا یک سینی مناسب را انتخاب کنید و خرمالو‌های میکس شده را داخل آن بریزید. میوه پوره شده را به خوبی در همه جای سینی پخش کنید، طوری که ضخامت آن در همه قسمت‌های سینی کمتر از ۵ سانتی‌متر شود. حالا سینی را داخل فر قرار دهید و برای ۶ تا ۸ ساعت آن را به حال خود رها کنید تا خرمالوها به آرامی خشک شوند.

مرحله سوم: خرمالوها را بپزید

بعد از حدود ۶-۷ ساعت درب فر را باز کنید و نگاهی به لواشک‌ خرمالو بیندازید. این لواشک‌ها زمانی آماده هستند که وقتی به سطح آن دست می‌زنید، سفت و در عین حال کمی چسبناک است. اگر حس کردید لواشک خرمالو هنوز کمی خیس است بهتر است ۱ ساعت دیگر لواشک‌ها را در فر بگذارید و بعد از اتمام ۸ ساعت آن‌ها را بردارید.

بعد از درست شدن لواشک خرمالو، سینی فر را خارج کنید و اجازه دهید خنک شود. وقتی سینی سرد شود، به راحتی می‌توانید لواشک‌ها را از روی سینی جدا کنید.

مرحله چهارم: لواشک‌ خرمالو را برش بزنید

طرز تهیه لواشک خرمالو خوشمزه در فر

بعد از جدا کردن لواشک خرمالو از داخل سینی می‌توانید آن‌ها را به صورت عمودی برش بزنید و به صورت رول درآورید. برای نگهداری از لواشک خرمالو باید آن‌ها را در ظرف درب بسته نگه دارید.

روش نگهداری لواشک خرمالو

برای نگهداری طولانی می‌توانید ظرف لواشک خرمالو را در فریزر قرار دهید و هر زمان که دوست دارید آن را خارج کنید و بعد از چند دقیقه میل کنید. اگر مایکروفر یا توستر دارید برای تهیه انواع لواشک از جمله لواشک خرمالو می‌توانید از آن استفاده کنید.

منب:مجله کوروش

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز