خبرگزاری کار ایران

درخواست صرفه جویی در مصرف آب کافی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۸۹۳

رئیس آژانس محیط زیست بریتانیا در مقاله‌ای که اخیراً منتشر شده، از مردم خواسته است که «نحوه تفکر خود را در مورد آب تغییر دهند» و با آن به عنوان یک منبع گرانبها و نه یک کالای رایگان رفتار کنند.

در این مقاله صحبت شد که چگونه شرکت‌های آب در حال برنامه‌ریزی سیستم‌هایی هستند که فاضلاب را از توالت‌ها به آب آشامیدنی بازیافت می‌کنند، در حالی که از مردم می‌خواهند در مورد آب آشامیدنی اسراف نکنند.

به طور قابل پیش بینی، مقاله پاسخ های شوکه کننده ای را به دنبال داشت، زیرا بسیاری می گفتند که آب "پاک" نیاز اساسی آنها است.

از آنجایی که جهان به شدیدترین خشکسالی در دهه های اخیر دچار شده است، لازم است مسئولان محیط زیست با دقت بیشتری به نیازهای اساسی مردم در زمینه آب آشامیدنی توجه کنند. خشکسالی یک حادثه مجزا در سال 2022 نیست، شرایط رو به رشد خشکسالی سال ها و حتی دهه ها ادامه دارد.

در شاخ آفریقا، کمبود بارندگی برای چهار فصل باران متوالی ادامه داشته است. در بخش غربی ایالات متحده، رودخانه کلرادو بیست و سومین فصل خشکسالی خود را می بیند. در چین، استان سیچوان و شهرداری چونگ کینگ امسال شاهد خشکسالی های شدیدی بودند که نیروگاه های برق آبی در آنجا نمی توانستند با ظرفیت کامل کار کنند.

سازمان جهانی هواشناسی فعالیت های مردم را عامل تغییرات اقلیمی می داند. در این زمینه، بازیافت آب فاضلاب ممکن است ایده خوبی باشد، اما این نمی تواند مشکل کمبود باران را حل کند. ضمن به حداکثر رساندن استفاده کارآمد مردم از آب، باید از افزایش دمای جهانی جلوگیری کرد تا بارندگی عادی بازگردد و رودخانه ها، دریاچه ها و مخازن آب را پر کند و در عین حال سطح آب زیرزمینی را بالا برد.

این کاری است که دنیا باید انجام دهد. به عنوان یک فرد، ما می‌توانیم با صرفه‌جویی در مصرف آب، استفاده از دوچرخه به جای اتومبیل و خاموش کردن چراغ‌ها هنگام خروج از اتاق، سهم خود را در مبارزه با تغییرات آب و هوایی انجام دهیم.

داده ها نشان می دهد که بین سال های 1900 تا 2019، 2.7 میلیارد نفر تحت تأثیر خشکسالی قرار گرفته اند. این رقم ممکن است تا سال 2050 به سه چهارم جمعیت جهان افزایش یابد. زمان آن است که قبل از اینکه خیلی دیر شود اقدام کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز