خبرگزاری کار ایران

تکمیل ۹۵ درصدی داده‌های پایگاه رفاه ایرانیان

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۶۲۵

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با تکمیل داده های پایگاه رفاه ایرانیان شناسایی بیش از ۵ میلیون فرد فاقد بیمه در سه دهک اول ممکن شد.

به گزارش فارس، داریوش ابوحمزه معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امشب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری، آخرین وضعیت سامانه رفاه ایرانیان را تشریح کرد و افزود: پایگاه اطلاع رسانی رفاه ایرانیان که تحت عنوان سامانه رفاه ایرانیان شناخته می‌شود، حدود ۷ سال قبل آغاز به کار کرد و سعی شد اطلاعات ایرانیان بر مبنای کد ملی و برخی از داده های دیگر در این سامانه تجمیع شود.

وی ادامه داد: هدف از جمع آوری اطلاعات مردم در این سامانه، ایجاد تصویری از تمکن مالی ایرانیان در بود تا در زمان اعمال سیاست‌های مرتبط با یارانه به توان از اطلاعات این سامانه استفاده کرد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: برای اینکه این پایگاه تکمیل شود در سال‌های گذشته اقدام‌های خوبی انجام با تکمیل این پایگاه هم اکنون دقت اطلاعات آن بیشتر شده است.

ابوحمزه با اشاره به اینکه در زمستان سال گذشته اتفاق خوبی برای پیشبرد سامانه رفاه ایرانیان رخ داد، گفت: با همکاری نمایندگان مجلس در قانون برنامه بودجه همه دستگاه‌هایی که مشمول ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه بودند، مکلف شدند همکاری کنند تا داده‌های پایگاه تکمیل‌تر شود. تا پیش از قانونمند شدن ثبت اطلاعات دستگاه‌ها همکاری با سامانه به صورت اختیاری بود اینطور نبود که دستگاه‌ها مکلف به همکاری باشند و عملاً همکاری دستگاه‌ها سلیقه‌ای بود.

وی همچنین بیان کرد: هم اکنون پایگاه رفاه ایرانیان توانمندی خوبی برای شناسایی افراد دارد. جدیدترین خدمتی که از طریق پایگاه رفاه ایرانیان دستگاه ارائه شد شناسایی افرادی در سه دهک پایین جامعه بود که اینها عمدتاً زیر خط فقر هستند و از بیمه پایه درمان برخوردار نبودند. بیش از ۵ میلیون نفر از این طریق شناسایی شده و به سازمان بیمه سلامت معرفی شدند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع عملکرد پایگاه‌های اطلاعاتی را منوط به تکمیل دانست و افزود: پایگاه اطلاعاتی اینطور نیست که کارشان تمام شود بلکه مرتب تکمیل تر می‌شوند. هم اکنون دقت پایگاه رفاه ایرانیان قابل توجه است و مبنای ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر این است تا از اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان به صورت محافظه‌کارانه استفاده کنیم، تا برای بهره مندی از یارانه و محرومیت از آن حقوق افراد تدوین شود.

ابوحمزه تاکید کرد: همواره در سالهای گذشته و آینده نیز مکانیزم اعتراض را در نظر گرفتیم و می‌توان فرض کرد که هم اکنون داده‌های پایگاه رفاه ایرانیان ۹۵ درصد تکمیل شده است و آن را کامل‌تر می‌کنیم و ممکن است سامانه تا نقطه ایده‌آل فاصله داشته باشد. دستگاه‌ها بعد از مصوبه قانون همکاری خوبی با پایگاه انجام می‌دهند و هم اکنون پایگاه مبنای قابل اتکایی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز