خبرگزاری کار ایران

بیماری که رنگ لب را تغییر می‌دهد!

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۴۵۹

اگر بیماری خاصی در بدن داشته باشید علائم مختلفی برای شما ایجاد می شود اما تغییر رنگ لب ها اولین علامت بیماری است که می توانید تشخیص دهید.

به گزارش ایلنا، اگر بیماری خاصی در بدن داشته باشید علائم مختلفی برای شما ایجاد می شود اما تغییر رنگ لب ها اولین علامت بیماری است که می توانید تشخیص دهید.

اولین علامت بیماری بیشتر در لب ها دیده می شود و بنابراین، لبها به درستی توسط متخصصان طب سنتی چینی پنجره ای برای سلامت شما نامیده می شود. تغییر رنگ لب های ما روش مخصوص بدنمان برای نشان دادن مشکلی پنهان است.

جالب است بدانید که گاهی وضعیت سلامت بدن، اندام های داخلی، دما و خون را به سادگی با کمک رنگ لب ها می توان تشخیص داد.

لبهای کم رنگ یا سفید

لبهای کم رنگ یا سفید نشانه واضح کم خونی است. این بدان معناست که بدن شما فاقد گلبول قرمز یا هموگلوبین به اندازه کافی است. هموگلوبین بخش اصلی گلبول های قرمز خون است و از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. بنابراین، اگر بدن شما فاقد این باشد، پس لب های شما دچار بی رنگی و سفیدی غیرعادی می شوند.

خوردن غذاهای غنی از آهن مانند اسفناج، میوه های خشک و ... شروع خوبی برای افزایش هموگلوبین شما است. برای شناخت مواد غذایی سرشار از آهن و مفید برای شمایی که لبهای سفید و رنگ پریده ای دارید میتوانید سری به مطالب زیر بزنید.

کم خون ها چی بخورن؟

لیست خوردنی های گیاهی سرشار از آهن

بیماری که رنگ لب را تغییر می‌دهد!

لبهای قرمز پررنگ

لب های قرمز نشان می دهد بدن شما بیش از حد گرم شده است. در چنین زمانی، علائم دیگری همچون بوی بد دهان و اشتیاق به تنقلات را در خود مشاهده خواهید کرد.

به گفته کارشناسان، این بدان معناست که کبد شما نیاز به چکاپ و رسیدگی دارد و احتمالا درگیر ناهماهنگی است که در نهایت باعث آزاد شدن گرما در بدن می شود. علاوه بر این، لب های قرمز نشان دهنده حساسیت از هر نوع غذا یا مایعات است که باعث تورم لب ها می شود.

لب های بنفش متمایل آبی

اگر شما در شرایط عادی و بدون وجود هیچ عامل بیرونی مثل سرمای هوا یا .. لبهای تیره رنگ یعنی بنفش یا آبی دارید، نباید آن را نادیده بگیرید. چنین وضعیت و تغییر رنگی در لبهایتان ممکن است به این معنی باشد که شما یک مشکل قلبی و تنفسی دارید و گردش خون در بدن شما مناسب نیست. اگر یک خط سبز در اطراف لب شما وجود داشته باشد، نشان دهنده گردش خون ضعیف در اطراف کبد و طحال است.

بیماری که رنگ لب را تغییر می‌دهد!

لب های قرمز تیره تا آبی

 

لب های قرمز تیره تا آبی نشان می دهد که باید بدن خود را فوراً با غذاها و مایعات سالم سم زدایی کنید. این بدان معناست که سیستم گوارشی شما به دلیل وجود برخی سموم، دچار تنش شده و بدن شما باید از شر این عوامل مزاحم خلاص شود. مراجعه به یک متخصص تغذیه و رعایت نکات مهم رژیم دراین شرایط به شما کمک می کند.

خط بنفش دور لب

بر اساس طب چینی، یک خط بنفش یا سبز رنگ در اطراف لب شما نشان دهنده عدم تعادل انرژی در بدن شما است. این بدان معنی است که انرژی منفی بر بدن شما غلبه می کند و در میان افکار مزاحم ناراحت کننده گرفتار شده اید. مصرف غذاهایی که طبیعت خنثی و از نظر استفاده از ادویه جات و ترشی جات ملایم است، به شما در رهایی از شر این مشکل کمک می کند.

لبهای صورتی رنگ

لب های صورتی رنگ نشان دهنده بدن سالم با ذهن متعادل است. این بدان معناست که شما هر کاری را به درستی انجام می دهید تا بدن خود را متناسب نگه دارید و رژیم غذایی و تناسب اندامی که رعایت می کنید به خوبی برای بدن شما مفید و موثر بوده است.

منبع: برترین ها

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز