خبرگزاری کار ایران

دلایل بوی بد اتو پرس و نحوه رفع بوی بد آن

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۹۶۶

یکی از این مشکلات، بوی بد اتو بخار می‌باشد، که ما در این مطلب به دلایل بروز بوی بد در اتو پرس پرداخته و بعد شیوه های رفع آن‌ها را هم برای شما می گوییم.

به گزارش ایلنا، اتو یکی از پرکاربردترین و ضروری ترین وسایل برقی خانه است. به همین علت استفاده اشتباه از این وسیله امکان دارد مشکلاتی را به وجود آورد. یکی از این مشکلات، بوی بد اتو بخار می‌باشد، که ما در این مطلب به دلایل بروز بوی بد در اتو پرس پرداخته و بعد شیوه های رفع آن‌ها را هم برای شما می گوییم.

استفاده نکردن از دستگاه برای زمان طولانی

استفاده نکردن از دستگاه برای زمان طولانی از علل به وجو آمدن بوی بد در اتو پرس است. اگر با این وضعیت مواجه شدید،  این مشکل امکان دارد به علت وجود آب در این مدت در مخزن دستگاه شما باشد. این بو بیشتر شبیه بوی ماندگی بوده و با یک بار تمیز کردن مخزن می‌توانید آن را برطرف کنید.

دلایل بوی بد اتو پرس و نحوه رفع بوی بد آن

رسوب گرفتن دستگاه 

چنانچه برای مدتی طولانی دستگاه خود را رسوب زدایی نکرده باشید و بخش های داخلی اتو پرس شما پر از رسوب شده باشند، این مورد هم یکی از علل مهم ایجاد بوی بد در اتو بخار هستند. 

استفاده از آب با املاح زیاد 

یکی دیگر از علل بروز بوی بد در اتو بخار استفاده از آب و املاح خیلی زیاد موقع استفاده از این دستگاه است. چنانچه برای استفاده از اتو پرس از شیر آب استفاده می‌کنید، باید بدانید که شیر آب شهری دارای آب با املاح خیلی زیادی است.

دلایل بوی بد اتو پرس و نحوه رفع بوی بد آن

 

- خالی کردن آب مخزن از ترفندهای برطرف نمودن بوی بد اتو بخار

- استفاده از آب جوشیده و بدون املاح برای رفع بوی بد اتو بخار

- رسوب زدایی اتو پرس برای رفع بوی بد آن

خالی کردن آب مخزن از ترفندهای برطرف نمودن بوی بد اتو بخار

چنانچه آب برای مدت طولانی در مخزن اتو بخار شما باقی مانده است، برای برطرف کردن این عیب بهتر است اول آب مخزن را خالی کنید و بعد یک بار آن را آب بکشید. اگر این موضوع برای چندین بار تکرار شده باشد احتمالاً نیاز به رسوب زدایی دستگاه خواهید داشت.

دلایل بوی بد اتو پرس و نحوه رفع بوی بد آن

 

استفاده از آب جوشیده و بدون املاح برای رفع بوی بد اتو بخار

یکی دیگر از شیوه هایی که می‌توانید به وسیله آن بوی بد موجود در اتو بخار خود را برطرف  کنید، استفاده از آب جوشیده و آب بدون املاح در دستگاه است. آب تصفیه شده و آن را روی گاز جوشانده باشید و همینطور از آب معدنی هم می‌توانید استفاده کنید. انجام این کار می‌تواند روشی برای افزایش طول عمر این دستگاه هم باشد.

رسوب زدایی اتو بخار

اتو پرس به صورت معمول در یک بازه های زمانی مشخص لازم است به رسوب زدایی شود.

برای رسوب زدایی اتو پرس می‌توانید از: جوش شیرین و سرکه سفید و یا ترکیبی از این دو استفاده کنید.

منبع: بیتوته

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز