خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه چیز کیک هندوانه یخچالی برای شب یلدا

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۲۷۰

دسر یکی از اجزای جدا نشدنی شب چره های شب یلدا است. تهیه دسر و انواع کیک به اشکال انار و هندوانه چه به صورت کیک و چه ژله هم حالت سمبلیک دارد و هم مورد علاقه بچه‌ های کوچک‌ تر است.

به گزارش ایلنا، دسر یکی از اجزای جدا نشدنی شب چره های شب یلدا است. تهیه دسر و انواع کیک به اشکال انار و هندوانه چه به صورت کیک و چه ژله هم حالت سمبلیک دارد و هم مورد علاقه بچه‌ های کوچک‌ تر است. از سوی دیگر درست کردن کیک و چیز کیک یخچالی یا دسرهای بدون فر هم راحت‌ تر است و هم سریع‌ تر آماده می‌شود. طرز تهیه دسر چیز کیک یخچالی ساده به شکل هندوانه با پایه کیک یا بیسکویت بدون نیاز به فر برای شب یلدا را در این مطلب بخوانید.

طرز تهیه چیز کیک یخچالی هندوانه شب یلدا با پایه بیسکویت

طرز تهیه چیز کیک هندوانه یخچالی برای شب یلدا

مواد لازم برای لایه زیرین

بیسکویت پتی بور: ۱ بسته ۳۰ تایی

کره: ۱۰۰ گرم

مواد لازم برای لایه پنیری

پنیر خامه ای: ۴۰۰ گرم

خامه صبحانه: ۴ قاشق غذاخوری

ژلاتین: ۳ قاشق غذاخوری

آب: ۳ قاشق غذاخوری

شکر: ۸ قاشق غذاخوری

رنگ سبز و قرمز خوراکی: به میزان دلخواه

پودر ژله هندوانه: ۱ بسته

طرز تهیه

مرحله اول: لایه بیسکویتی کیک یخچالی را درست کنید

در ابتدا همه مواد مورد استفاده در طرز تهیه چیز کیک یخچالی هندوانه را به مدت حداقل ۳۰ دقیقه در دمای محیط قرار دهید. بیسکویت ها را بکوبید یا در غذاساز بریزید و کاملا له کنید. کره را به آن اضافه و خوب با هم مخلوط کنید.

مواد را کف قالب بریزید و محکم فشار دهید تا یک لایه سفت کف قالب تشکیل شود. سطح آن را با قاشق یا لیسک صاف کنید. قالب را در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله دوم: لایه پنیری روی چیز کیک هندوانه را آماده کنید

در این مرحله ژلاتین و آب را در یک ظرف فلزی بریزید و با هم مخلوط کنید. ظرف را روی بخار آب قرار دهید تا به روش بن ماری آب شود. صبر کنید تا ذرات ژلاتین باز و سرد شوند. در یک ظرف دیگر پنیر خامه ای، خامه صبحانه و شکر را بریزید و با مخلوط کن بزنید تا کاملا ترکیب شوند. حدود ۱۰ دقیقه مواد را به هم بزنید تا کاملا حجیم شوند.

مرحله سوم: لایه های پنیری را به لایه زیرین اضافه کنید

در این مرحله ژلاتین بن ماری شده را به ماده پنیر و خامه اضافه کنید و ۵ دقیقه دیگر بزنید. مایه خامه ای را به دو قسمت تقسیم کنید. به یک قسمت رنگ سبز اضافه کنید. ۱ دقیقه دیگر مواد را به هم بزنید. قالب را از یخچال خارج کنید. خامه پنیری سبز رنگ را به قالب اضافه و آن را کاملا صاف کنید.

سپس مایه خامه و پنیر سفید رنگ را روی لایه سبز بریزید و به آرامی صاف کنید. حالا قالب را به یخچال برگردانید.

مرحله چهارم:  ژله را به چیز کیک اضافه کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه چیز کیک یخچالی هندوانه با پایه بیسکویت برای شب یلدا، ژله را در یک بسته آب جوش بریزید. مواد را به هم بزنید تا پودر ژله هندوانه در آب حل شود. ظرف ژله و آب جوش را روی بخار آب قرار دهید تا ذرات ژله کاملا باز شود. سپس ۵ تا ۶ تکه یخ قالبی کوچک در ظرف بیندازید تا یخ ها آب شوند و ژله سرد شود.

به اندازه ۱/۴ لیوان دسته دار فرانسوی آب سرد هم اضافه کنید. وقتی یخ ها کاملا آب شدند و  ژله سرد شد، مایه ژله را روی لایه پنیری سفید بریزید و قالب را در یخچال قرار دهید. ۳ ساعت صبر کنید. سپس چیز کیک هندوانه یخچالی یلدایی را سرو کنید.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز