خبرگزاری کار ایران

سردار جوانی:

سعید محمد به دلیل تخلف، از فرماندهی قرارگاه خاتم منفک شد/ دولت جوان حزب‌اللهی در سن و سال، خلاصه نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۴۹۹

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه نه از سعید محمد و نه از هیچ کاندیدای دیگری در انتخابات حمایت نمی‌کند و نخواهد کرد.

سردار یدالله جوانی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه فرمانده سابق قرارگاه خاتم سپاه پاسداران اخیراً برای حضور در انتخابات از سمت خود استعفا کرده است، حرف و حدیث‌هایی مبنی بر اینکه وی با موافقت سپاه به این انتخابات ورود کرده و گزینه سپاه است، مطرح شده است. موضع شما در این باره چیست، گفت: سپاه نه از سعید محمد و نه از هیچ کاندیدای دیگری در انتخابات حمایت نمی‌کند و نخواهد کرد. اساساً ورود سپاه و بسیج به انتخابات به‌طور مصداقی و حمایت از افراد و گروه‌ها و فهرست‌ها دارای منع قانونی و شرعی است. این فضایی که در شبکه های اجتماعی داخلی و رسانه‌های خارجی و بویژه در شبکه‌های ماهواره‌ای ضدانقلاب شکل گرفته و بعضاً سعید محمد را کاندیدای مورد حمایت سپاه معرفی می‌کنند، از یک طرف ساخته و پرداخته کسانی است که می‌خواهند چهره سپاه را مخدوش کنند و از طرفی، متأثر از افرادی است که تصور می‌کنند چون سعید محمد مسئولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) سپاه را برعهده داشته‌ و به عرصه انتخابات ورود کرده‌اند، احتمالاً ورود ایشان به عرصه انتخابات با نظر و تأیید و حمایت سپاه است.

وی ادامه داد: این تصورات نه‌تنها کاملاً خلاف واقع است بلکه واقعیت این است که سپاه به جدّ با ورود پاسداران و از جمله ایشان به عرصه انتخابات بدون طی مراحل و فرآیندهای قانونی تعریف شده مخالف است. اتفاقاً منفک کردن سعید محمد از مسئولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم به دلیل همین تخلف و رعایت نکردن مقررات از سوی ایشان بوده است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که با توجه به نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، بحث دولت جوان حزب‌اللهی داغ شده است. الزامات و بایسته‌های شکل‌گیری دولت جوان و حزب‌اللهی را چه می‌دانید، گفت:  به تجربه ثابت شده که در حوزه‌های راهبردی که مقام معظّم رهبری ورود می‌کنند و توصیه‌ها و رهنمودهایی دارند یک منطق محکمی وجود دارد که اگر آن را خوب فهم کنیم در پیاده‌سازی آن می‌توانیم درست عمل کنیم. مثلاً منطق بیانیه گام دوم را خوب بفهمیم. منطق اینکه چرا با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم را خوب بفهمیم و مثلاً چرا ایشان بعد از مذاکرات هسته‌ای فرمودند «در هیچ موضوع دیگری با آمریکایی‌ها مذاکره نمی‌کنیم». در بحث انتخابات و دولت جوان حزب‌اللهی، منطق این راهبرد حضرت آقا منطق چیست؟ این است که وقتی سال‌های بعد از انقلاب را نگاه می‌کنیم می‌بینیم در جاهایی به‌خوبی موفق شده‌ایم و در جاهایی کم‌تر موفقیت کسب کرده‌ایم. 

وی افزود: اگر این ۴۲ سال را بررسی کنیم می‌ببینم کجا موفق بوده‌ایم و کجا ناموفق. در چه عرصه‌هایی موفق بوده‌ایم و در چه عرصه‌هایی نه‌تنها موفقیت زیاد نبوده بلکه مشکل هم داریم. وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینم در حوزه‌هایی موفق بوده‌ایم که رویکردمان در انجام کارها، ‌انقلابی، ‌اسلامی و دینی بوده و آن نیرویی که در آن حوزه وارد شده،‌ نیروی کار و بانشاط بوده. نیرویی که وقت می‌گذاشته و مدیرتیش مدیریت میدانی پای کار بوده. یعنی درواقع اگر جنگ تحمیلی تبدیل به دفاع مقدس شد، مبتنی بر تفکر دینی و فرهنگ عاشورایی بود.

وی ادامه داد:  بنابراین وقتی مقام معظّم رهبری می‌گویند «دولت جوان حزب‌اللهی» این حزب‌اللهی یا انقلابی بودن معادلش اسلامی بودن است. وقتی می‌گوییم انقلاب یعنی انقلاب اسلامی. وقتی ایشان می‌فرمایند دولت جوان حزب‌اللهی، یعنی رویکردهای این دولت اسلامی باشد. وقتی تفکر و رویکرد اسلامی باشد درواقع اینجا شما نگاه‌تان به دشمن نیست، نگاه‌تان به توانمندی و همت خودتان است. ظرفیت‌های داخلی است و بعد هم باور دارید که اگر در این مسیر برای خدا مجاهدت کنید، خدا کمک می‌کند. همین نگاه، جنگ را تبدیل به دفاع مقدس کرد و همین نگاه، امروز ایران را صاحب اقتدار موشکی و توانمندی هسته‌ای و اقدار در سایر حوزه‌ها کرده است. پس وقتی می‌فرمایند راه علاج مشکلات تشکیل یک دولت جوان حزب‌اللهی است به نظر می‌رسد که مبتنی بر یک تجربه تاریخی ۴۲ ساله است، یعنی آنجایی که موفق بودیم انقلابی و مجاهدانه کار کردیم. آنجایی که مشکل داشته‌ایم جایی بوده که رویکردهای ما انقلابی نبوده و نیرویی که پای کار آمده نیروی میدانی ۲۴ ساعته نبوده است. حالا ممکن است اینجا تحریف و برداشت ناصحیحی صورت بگیرد و آن هم اینکه جوان بودن را در دولت جوان حزب اللهی، به بحث تقویم و شناسنامه و سن و سال تقلیل دهیم و بگوییم برای اینکه رئیس‌جمهور مطلوب را انتخاب کنیم، سن‌ افراد را بنویسیم و جوان‌ترین را انتخاب کنیم. خود حضرت آقا برای اینکه این برداشت اشتباه صورت نگیرد چند جا توضیح دادند و حتی یکجا مثال زدند. فرمودند حاج قاسم بالای ۶۰ سال سن داشت امّا عین یک جوان کار می‌کرد. و جالب است که حاج قاسم در ۲۴ ساعت در دو سه کشور جلسات متعدد کاری داشت. پس جوان بودن به‌عنوان نماد پویایی و کار و تلاش و ‌اسلامی و انقلابی بودن هم به معنای رویکردهاست.

وی تاکید کرد: ما دو رویکرد به شکل کلان داریم؛ یک رویکرد می‌گوید ما برای حل مشکلات باید به قدرتی که در دنیا هست نگاه کنیم و آن هم آمریکا و غرب است. یک رویکرد دیگر می‌گوید آمریکا که نمی‌آید مشکل ما را حل کند، اصلاً دنبال مشکل‌سازی برای ماست و به قدرت دیگری تکیه کنیم که از قدرت آمریکا برتر است و آن خداست. خب چگونه به قدرت خدا تکیه کنیم؟ با تفکر دینی و حزب‌اللهی، یعنی با همان تفکری که جنگ را تبدیل به دفاع مقدس کرد. در جنگ رزمندگان چگونه خرمشهر را رزمندگان آزاد کردند؟ مبتنی بر یک باور. خیلی جالب است؛ حضرت امام می‌فرمایند خرمشهر را خدا آزاد کرد، مقام معظّم رهبری جمله زیبایی دارند که تعبیر دیگری از جمله حضرت امام است. ایشان می‌فرمایند عامل اصلی آزادسازی خرمشهر باور رزمندگان به نصرت الهی بود. شاید اگر این باور نبود هیچوقت به سمت طرح‌ریزی برای آزادسازی خرمشهر نمی‌رفتند. امروز اگر گره‌های اقتصاد را بخواهیم باز کنیم باید با این باور جلو برویم نه اینکه بگوییم باید با کدخدا مذاکره کنیم. خب نتیجه مذاکره را هم دیدیدم. تازه مشکل هم ایجاد می‌کند به جای مشکل‌گشایی.

منبع: فارس

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز