خبرگزاری کار ایران

تکمیل بیش از ۹۰ درصد کاروان‌های حج تمتع ۹۴

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۵۳۷

از سال گذشته تقویم سازمان حج و زیارت را تعریف کردیم که بر این اساس، هفته اول صفر شروع عمره و ۱۷ ربیع الاول ثبت نام تمتع باشد که سال گذشته این را تجربه کردیم و بسیار موفق بودیم.

رییس سازمان حج و زیارت، از تکمیل بیش از ۹۰ درصد کاروان های حج تمتع ۹۴ خبر داد.

به گزارش ایلنا، «سعید اوحدی» گفت: واجدین تشرف به حج سال ۹۴، علاوه بر امکان مراجعه حضوری به هر یک از کاروان ها، می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی https: / / haj۹۴. haj. ir، کاروان مورد نظر خود را انتخاب و مراحل بعدی ثبت نام را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه به دعوت وزیر حج عربستان همه ساله ایام ربیع جلسه ای با همه کشورها برای امضای تفاهمنامه حج سال بعد صورت می گیرد، افزود: فضای تفاهمنامه تقریبا فضای تفاهمنامه سال گذشته بود و با توجه به اینکه سال گذشته حج موفقی داشتیم، نگاه ما بر این بود که اگر در این فضای سیاسی بین کشورهای منطقه و عربستان، به تفاهمنامه سال گذشته برسیم موفق بوده ایم.

رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در سازمان حج و زیارت، ایام رجب و شعبان سال های گذشته، فراخوان ثبت نام تمتع انجام می شد که با توجه به این تاخیر، دیرکردی در اجاره هتل ها و تدارکات و آموزش زایر داشتیم، در حالیکه زایری که ماه شعبان ثبت نام می کند، فقط یک ماه و نیم فرصت آموزش داشت.

اوحدی افزود: از سال گذشته تقویم سازمان حج و زیارت را تعریف کردیم که بر این اساس، هفته اول صفر شروع عمره و ۱۷ ربیع الاول ثبت نام تمتع باشد که سال گذشته این را تجربه کردیم و بسیار موفق بودیم.

رییس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: تا امروز بیش از ۹۰ درصد کاروان های حج تمتع تکمیل شده اند، برای آموزش زایران هشت ماه فرصت داریم نه یک و نیم ماه، از این رو آموزش حج برای زایران بطور وسیع و نه فشرده انجام می شود.

تمامی دارندگان اسناد ودیعه گذاری حج تمتع که تا ۱۵ اسفند سال ۱۳۸۴ برای اعزام به حج سپرده گذاری کرده اند، می توانند براساس استان محل سکونت خود برای نام نویسی در کاروان های حج سال ۱۳۹۴ اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز