خبرگزاری کار ایران

خاطرات مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران؛

جسد حسین پناهی به صورت نا‌شناس به پزشکی قانونی رسید

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۳۱۲

یکی از موارد نادری که درباره یکی از ستاره‌ها با آن روبه‌رو شدیم، ماجرای جسد مرحوم حسین پناهی بود که جسد این فرد پس از آنکه ۱۰ روز از مرگش گذشته بود، به صورت نا‌شناس به پزشکی قانونی آمده و در آنجا متوجه شدیم که این فرد حسین پناهی است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در تشریح جزییاتی از مهم‌ترین پرونده‌های روبه‌رو شده در طول ۲۰ سال خدمتش در پزشکی قانونی گفت.

به گزارش ایلنا، بشیر نازپرور روز دوشنبه در حاشیه افتتاح سوله مدیریت بحران در جمع خبرنگاران درباره پرونده‌های عجیب سازمان پزشک قانونی گفت: ۲۰ سال است که در پزشکی قانونی مشغول خدمت هستم و در طول این مدت طبیعی است که با پرونده‌هایی روبه‌رو شدم که متفاوت از دیگر پرونده‌ها بوده است. به عنوان مثال در اواسط دهه هفتاد جسد سه نوزاد دو سر در بیابان‌های اطراف تهران کشف شد که برای بررسی این اجساد به پزشکی قانونی منتقل شدند.

وی افزود: چند سال پیش نیز در حالی که چند ساعت از مرگ متوفی نگذشته بود و هنوز عملیات تشریح را شروع نکرده بودیم، پشت در سالن تشریح، دعوایی سخت میان فرزندان متوفی رخ داد که بعد از مراجعه فهمیدیم این دعوا برسر تقسیم ارثو میراثبوده است!

نازپرور درباره پرونده اجساد افراد مهم برای تشریح به پزشک قانونی، گفت: البته افراد مختلفی به پزشکی قانونی ارجاع می‌شوند، اما خود من جسد مرحوم شهیدلاجوردی را معاینه کرده و پیکر شهیدصیاد شیرازی نیز به مرکز پزشکی قانونی ما منتقل شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: جسد مرحوم پوپک گلدره نیز جزو چهره‌های معروفی بود که پس از چندین ماه به سر بردن در کما به پزشکی قانونی منتقل شد.

وی افزود: یکی از موارد نادری که درباره یکی از ستاره‌ها با آن روبه‌رو شدیم، ماجرای جسد مرحوم حسین پناهی بود که جسد این فرد پس از آنکه ۱۰ روز از مرگش گذشته بود، به صورت نا‌شناس به پزشکی قانونی آمده و در آنجا متوجه شدیم که این فرد حسین پناهی است.

وی درباره زنده شدن اجساد پس از مرگ، گفت: چنین مواردی به نظر من صحت ندارد و اگر نخواهم آن را با قطعیت رد کنم، حداقل می‌توانم بگویم که در دوران خدمت من چنین موضوعی وجود نداشته، البته اساتید ما مواردی از زنده شدن جسد در پزشکی قانونی را تعریف کرده‌اند.

نازپرور درباره یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که در طول ۲۰ سال خدمت در پزشکی قانونی گرفته است، گفت: چندسال پیش وارد سالن تشریح شدم، دیدم که جسد مردی ۹۰ ساله در کنار جسد یک نوزاد قرار دارد که این خودش یک درس است برای ما تا بدانیم مرگ پیر و جوان ندارد و همیشه باید برای روبه‌رو شدن با آن آماده باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز