خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه:

۱۷۰ هزار موقوفه در کشور داریم

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۵۵۸

در همه ۱۷۰ هزار موقوفه این سازمان، زنان از عوامل اصلی وقف‌ها بودند، زیرا یا خودشان اقدام به وقف کرده‌اند و یا همسران و فرزندانشان وقف کرده‌اند و آنان در این امر همکاری و تبلیغ داشته‌اند.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اولین سند موقوفه سازمان اوقاف، متعلق به یک زن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حاتمی در نشست مشترک مشاورین امور زنان و خانواده سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و معاونت امور زنان و خانواده که در هفته گرامیداشت وقف برگزار شد، گفت: ما در کشور ۱۷۰ هزار موقوفه داریم که شامل یک میلیون و ۲۰۰ هزار ملک دارای پلاک ثبتی می‌شود.

وی ادامه داد: اولین سند وقف موجود در این سازمان مربوط به یک زن است که در سال ۴۵۰ هجری یعنی حدود هزار سال قبل یک قنات را در شهر قزوین ایجاد کرده و برای عموم مردم وقف کرده است.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در همه ۱۷۰ هزار موقوفه این سازمان، زنان از عوامل اصلی وقف‌ها بودند، زیرا یا خودشان اقدام به وقف کرده‌اند و یا همسران و فرزندانشان وقف کرده‌اند و آنان در این امر همکاری و تبلیغ داشته‌اند.

حاتمی با اشاره به اینکه برای توسعه وقف باید دست به دامان زنان بشویم، افزود: امسال ۳۰۰ وقف از ۲ هزار وقفی که صورت گرفته از سوی زنان بوده و این به معنای ۱۵ درصد از وقف‌های انجام شده است، در حالی که درصد زنان شاغل در کشور ما کمتر از این مقدار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز