خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

دهیاران مشارکت روستاییان را در اولویت قرار دهند

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۹۵۸

هنوز هم تا وضعیت مطلوب فاصله هست و تا زمان تحقق خودکفایی کامل تمامی دهیاری ها، حمایت همه جانبه از آنها در مجموعه حاکمیت در اولویت قرار دارد.

وزیر کشور از دهیاران خواست اقدامات مناسبی را در جهت شناسایی درآمدهای پایدار، حرکت به سوی خودکفایی و نیز توسعه فرهنگی روستاها با جلب مشارکت تمامی روستاییان و با رویکردی جهادی در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

به گزارش ایلنا از سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، «عبدالرضا رحمانی فضلی» با صدور پیامی در آستانه سالروز تصویب قانون تاسیس دهیاری های خودکفا در روستاهای کشور، شکل گیری نهاد دهیاری را به عنوان متولی اصلی توسعه پایدار روستایی دانست.

وی گفت: دهیاری بازوی اجرایی نهاد مردمی شورای اسلامی روستا به شمار می رود و برخاسته بودن این دو نهاد از بطن جامعه روستایی، تحقق عملی مردمسالاری دینی را به شایستگی نشان داده و تصویرگر صادقی از مشارکت تمامی ملت ایران در اداره امور کشور است.

رحمانی فضلی افزود: تاسیس دهیاری در نزدیک به ۳۰ هزار روستای ایران اسلامی که بیشترین جمعیت روستایی کشور را در خود جای می دهند و تخصیص اعتبارات قابل توجهی به آنها در سال گذشته، موفقیت بزرگی است که بر رفع هرگونه تبعیض میان اقشار ملت و کاهش شکاف شهر و روستا تاکید دارد.

وی گفت: در آستانه این روز شاهد اجرای هزاران پروژه عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی خلاقانه هستیم که با مشارکت مردم روستاها و با دستان توانمند دهیاری ها به اجرا درآمده اند و گام های مقتدرانه دهیاری ها در جاده خودکفایی محسوب می شوند.

رحمانی فضلی افزود: هنوز هم تا وضعیت مطلوب فاصله هست و تا زمان تحقق خودکفایی کامل تمامی دهیاری ها، حمایت همه جانبه از آنها در مجموعه حاکمیت در اولویت قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز