خبرگزاری کار ایران

ییس ستاد بازسازی عتبات عالیات یزد خبر داد:

رونمایی از پنجره های حرم مطهر امامین عسکریین در یزد

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۴۵۴

«ین ۸ پنجره زیبا در طول شش ماه گذشته توسط ۴ هنرمند مشبک کار یزدی به سرپرستی استاد ابویی ساخته شده و پس از انتقال به سامرا در رواق و صحن حرم مطهر نصب خواهند شد.»

هشت پنجره حرم مطهر امامین عسکریین(ع) که بدست هنرمندان و همت مردم یزد ساخته شده است فردا رونمایی می شود.

به گزارش ایلنا، علی اصغر جعفری رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات یزد گفت: همزمان با میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان از هشت پنجره مشبک حرم مطهر امامین عسکریین در یزد رونمایی می شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات یزد ادامه داد: این ۸ پنجره زیبا در طول شش ماه گذشته توسط ۴ هنرمند مشبک کار یزدی به سرپرستی استاد ابویی ساخته شده و پس از انتقال به سامرا در رواق و صحن حرم مطهر نصب خواهند شد.

وی درمورد مشخصات این پنجره ها یادآور شد: برای ساخت کادر بیرونی این پنجره ها هجده هزار و ششصد قطعه چوب در کنار نوزده هزار و شصت حاشیه در هم کلاف شده که به همراه پانزده هزارو ششصد قطعه چوب و پانزده هزار شیشه ی رنگی در مرکز آن اثر زیبایی را پدید آورده است.

جعفری در پایان افزود: همزمان با آیین رونمایی از این پنجره ها از ۴ روپوش قبر حرم مطهر امامین عسکریین(ع) نیز پرده برداری خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز