خبرگزاری کار ایران

حقیقی تاکید کرد:

برخورد شدید با مدیران متخلف در انتخابات/ فرمانداران و شورای شهر باید تعامل خوبی با یکدیگر داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۱۵۶

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ارکان انتخابات باید با اقتدار اجرا شود، گفت: از هر کس کوچک ترین تخلفی صورت بگیرد درجا و به شدت برخورد می‌کنم.

به گزارش ایلنا از زنجان، فتح الله حقیقی، شامگاه دیروز در نشست استاندار با شهرداران و روسای شورای شهر، اظهار کرد: پیگیری مشکلات شهرداران از سوی شورای معاونان انجام می شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه بنده پیگیری این مشکلات را برعهده می‌گیرم، گفت: همه مردم زنجان مخاطب من هستند و من خوشحال می شوم که برای مردم کار کنم.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به اینکه ایجاد آرامش و امید در جامعه وظیفه اصلی مسئولان است، گفت: فرمانداران و شورای شهر باید تعامل خوبی با هم داشته باشند.

حقیقی با انتقاد از اینکه هیچ استانی به این میزان مسائل به شورای حل اختلاف ارجاع نمی شد، گفت: همه دستگاه هاباید بدهی خود را به شهرداری ها پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه اجازه ساخت غیرقانونی ساختمان در شهرداری ها صادر نمی شود، گفت: باید از این نوع تخلف ها جلوگیری شود.

استاندار زنجان به رای شورای تامین برای صدور مجوز با قولنامه اشاره کرد و گفت: در این طرح مشکل به صورت موقت حل شده ولی اگر این ادامه داشته باشد باعث افزایش حاشیه نشینی می شود.

وی به تعهد اجرای طرح ملی اقدام مسکن در قیدار اشاره کرد و گفت: باید برای این طرح زمین تهیه شود.

استاندار زنجان به روند اجرای انتخابات در استان اشاره کرد و گفت: رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیئت اجرایی به پایان رسیده و مراتب این صلاحیت به هیئت نظارت و ذی نفعان ابلاغ می شود.

حقیقی وظیفه شهرداران در انتخابات را اجرای ماده 11 قانون انتخابات خواند و گفت: انتخابات حق الناس است و همه در این انتخابات بی طرف هستیم.

وی با اشاره به اینکه ارکان انتخابات باید با اقتدار اجرا شود بیان کرد: از هر کس کوچک ترین تخلفی صورت بگیرد درجا و به شدت برخورد می کنم.

در ادامه مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان افزود: در ۶ ماهه نخست سال‌جاری بودجه مصوب شهرهای استان، ۲۱ شهر استان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد بودجه شهرداری‌ها در سال ۱۳۹۸ افزایش پیدا کرده است.

علی محمودی با اشاره به اینکه ۵۶۹ میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی شده و مصوب شهرداری‌های استان در سال‌جاری بوده است، گفت: از مجموع درآمدها، ۲۹۲ میلیارد تومان برای هزینه‌های جاری شهرداری‌ها و ۲۷۶ میلیارد تومان هزینه‌های عمرانی شهردار‌ی‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه درآمد ۶ ماهه نخست توسط شهرداری‌ها به میزان ۲۰۳ میلیارد تومان محقق می‌شود، گفت‌: حدود ۳۵.۷ درصد درآمدهای شهرداری‌ها محقق شده است که از این میزان ۸۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از طریق منابع ارزش افزوده و اعتبارات از طریق دولت در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

در ادامه این جلسه شهرداران به بیان مشکلات فعالیت در شهرداری پرداختند که یکی از موضوعات مشترک شکایت از شهرداران، اجرای قانون بود که قول رسیدگی به آن از سوی استاندار زنجان داده شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز