خبرگزاری کار ایران

تکمیل کتابخانه های در دست ساخت زنجان تا دهه فجر امسال

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۳۵۱

استاندار زنجان بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین و بخش خصوصی در ساخت کتابخانه تاکید کرد و گفت: کتابخانه های در دست ساخت تا دهه فجر امسال تکمیل شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، فتح الله حقیقی، در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: به منظور ایجاد اشتیاق در بین دانش آموزان جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتب غیردرسی نیازمند راهکار عملیاتی هستیم.

استاندار زنجان با اشاره به طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان در مدارس شبانه روزی روستایی استان ادامه داد: این طرح به منظور آمادگی دانش آموزان برای آزمون سراسری سال آینده اجرا می شود.

مقام عالی استان خاطرنشان کرد: این طرح در مدارس شبانه روزی روستایی اجرا می شود که در صورت موفقیت از سال آینده در بین دانش آموزان هم اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه کتابخانه های در دست اجرا تا دهه فجر امسال آماده افتتاح و بهره برداری باشند، گفت: براساس قانون نیم درصد از درآمد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی اختصاص پیدا می کند که این موضوع در استان پیگیری و در جلسه آینده ارائه شود.

استاندار زنجان بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین و بخش خصوصی در ساخت و تکمیل کتابخانه های عمومی تاکید کرد و گفت: این موضوع نیازمند پیگیری از سوی مسئولان دارد.

در ادامه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های در دست ساخت، گفت: کتابخانه امام علی(ع) در شهر قیدار و کتابخانه خیّرساز شهدای بانک سپه در شهر صایین‌قلعه در آستانه تکمیل و تجهیز است که در صورت تامین اعتبار تا دهه فجر، به بهره‌برداری می‌رسد.

امیرعلی نیک‌بخش به طرح توسعه کتابخانه عمومی روزبه زنجان و بهسازی و زیباسازی کتابخانه عمومی شهید مطهری صایین‌قلعه اشاره کرد و گفت: طرح توسعه کتابخانه روزبه هم از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان انجام می شود.

وی با بیان اینکه کتابخانه شهید مطهری صایین‌قلعه نیز با اعتبارات جذب شده از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بهسازی می شود،خاطرنشان کرد: طرح بهسازی نمای کتابخانه سهروردی زنجان نیز از محل اعتبارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان در دست انجام است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ادامه داد: دومین همایش خیرین کتابخانه‌ساز استان در سال جاری برگزار شد که تعهد خیران در دوره اول، ۱۷ میلیارد تومان بود که از سال ۹۲ تا کنون محقق شده و طی آن، هفت کتابخانه خیرساز با ۴۷۰ هزار نسخه کتاب با مشارکت‌های مردمی و خیرین احداث شد.

نیک‌بخش با اشاره به اینکه سرانه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ۱.۴ کتاب به ازای هر نفر است، ادامه داد: ۸.۵ درصد جمعیت استان، عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز