خبرگزاری کار ایران

کشف اشیای عتیقه ۳ هزار ساله در زنجان

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۴۸۸

فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف اشیای عتیقه با قدمت ۳ هزار سال و دستگیری دو قاچاقچی خبر داد.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از پایگاه خبری پلیس، «رحیم جهانبخش» اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت دو قاچاقچی حرفه‌ای اشیای عتیقه در شهرستان ایجرود، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

فرماندهی انتظامی استان زنجان افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی دو قاچاقچی حرفه‌ای اشیای عتیقه را شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه هر دو متهم را دستگیر کردند.

جهانبخش تصریح کرد: ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان دو قطعه ظروف سفالی با قدمت 3 هزار ساله و چهار قطعه ظروف مسی عصر صفوی را کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه بنابر اعلام نظر کارشناس میراث فرهنگی و گردشگری قدمت ظروف سفالی 3 هزار سال و  ظروف مسی به دوران صفوی هستند، اظهار داشت: کارشناسان همچنین ارزش اقلام مکشوفه را 30 میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه تمدن و هویت هر ملتی ریشه در میراث فرهنگی آن دارد،گفت: نیروی انتظامی قاطعانه با هر گونه قاچاق آثار باستانی مقابله و از میراث گرانبهای ملت ایران حفاظت و حراست می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز