خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت برق استان زنجان خبر داد:

شناسایی 16 واحد استخراج ارز دیجیتال در زنجان/ رویکرد شرکت ارتقای کیفیت برق و خدمات رسانی است

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۷۴۲

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان از شناسایی ۱۶ وحد استخراج ارز دیجیتالی در استان خبر داد و گفت: شناسایی این موارد برای استان زنجان به جهت کنتورهای هوشمند به راحتی امکانپذیر است.

به گزارش ایلنا از زنجان علیرضا علیزاده، امروز دوشنبه 17 تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: استان زنجان 446 هزار مشترک برق دارد و سالانه 3 میلیون و 400 هزار مگا وات ساعت انرژی به فروش می‌رساند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان به بهره مندی 100 درصدی مناطق شهری و 99.5 درصد مناطق شهری از نعمت برق اشاره کرد و گفت: عمده برق استان صرف تعرفه صنعتی و کشاورزی می شود.

به گفته وی، 2 درصد انرژی برق در بخش صنعتی و 21 درصد انرژی برق در بخش کشاورزی مورد مصرف قرار می گیرد؛ و بالا 72 درصد انرژی برق در این دو بخش به فروش می رسد که به افزایش درآمد منجر به رفاه مردم می شود.

این مقام مسئول به مدیریت مصرف انرژی برق به جهت افزایش دما در کشور و استان اشاره کرد و گفت: سالانه 5 تا 7 درصد مصرف برق در فصل تابستان افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیان اینکه ارائه بسته های تشویقی برای کنترل مصرف برق یکی از سیاست های شرکت برای مدیریت مصرف است، خاطرنشان کرد: هشت بسته از سوی وزارت نیرو ارائه شده است که 2 مورد از این بسته ها قیمت محور است که در مورد قبوض برق اعمال می شود.

وی با بیان اینکه اگر مشرکان 10 درصد از مصرف خود را کاهش دهند 20 درصد مبلغ قبض کاهش می یابد، افزود: مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نکنند (300 کیلووات در ساعت در تابستان) مشمول 16 درصد افزایش بها در قبض مصرفی می شوند که از اول خرداد ماه اعمال می شود.

این مقام مسئدول با بیان اینکه با اعمال بسته های تشویقی 2484 مگا وات از پیک بار در کشور کاهش پیدا کرد، خاطرنشان کرد: استان زنجان یکی از 10 استان پیشرو در این موضوع بوده است.

علیزاده ادامه داد: استان هایی که از سهمیه اختصاص یافته کمتر استفاده کنند به همان میزان با نرخ صادراتی به استان کمک می شود که صرف اصلاح شبکه های توزیع در استان ها می شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان میزان سهمیه اختصاص یافته به استان را مدیریت می کند، اضافه کرد: از نظر کمیت برق محدودیتی برای سرمایه گذاری در استان وجود ندارد؛ رویکرد شرکت ارتقای کیفیت برق و خدمات رسانی است که برای همین منظوردر شاخص های برق کاهش تلفات داشتیم و آن را به رقم 7.85 درصد رسانده ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان به ارتقا کیفیت شاخص های فنی اشاره کرد و گفت: راه اندازی خط گرم یکی از این اقدامات بوده است.

علیزاده با بیان اینکه زمان خاموشی برای هر مشترک به زیر یک دقیقه رسیده است، گفت: راه اندازی فراسامانه اندازه گیری انرژی در استان زنجان و هفت استان همجوار از دیگر اقدامات شرکت است.

وی ادامه داد: در جهت ارتقای خدمات؛ سامانه برق زنجان(اپلیکیشن سبز) راه اندازی شده است که اطلاع رسانی روزانه از طریق این سامانه برای شهروندان انجام می شود.

به گفته علیزاده در راستای صرفه جویی در مصرف کاغذ؛ از اول مهرماه قبوض کاغذی برق حذف می شود که مشترکان می توانند شماره هفت رقمی رمز رایانه درج شده در قبض خود را به شماره 50004927 ارسال کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان به مقوله بیت کویین و مصرف بالای انرژی از طریق استخراج ارز دیجیتالی اشاره کرد و گفت: استان زنجان یکی از پیشروترین در شناسایی، کشف و اقدام است.

علیزاده با بیان اینکه 16 مورد از استخراج بیت کویین در زنجان شناسایی شده است که به تعطیلی این واحدها منجر شده است، ادامه داد: صنایعی که بخشی از محل خود را برای این استفاده اجاره داده بودند، هم مجبور به تعطیلی این واحدها شدند؛ 4 مگا وات برق از این طریق در زنجان مورد مصرف قرار گرفته است.

وی از تشکیل اکیپ های ویژه در استان برای شناسایی اماکن استخراج بیت کویین خبر داد و گفت: شناسایی این موارد برای استان زنجان به جهت نصب کنتورهای هوشمند به راحتی امکانپذیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز