خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری زنجان خبرداد:

۵۸۰ مدرسه استان زنجان نیازمند مقاوم سازی هستد/ 40 پروژه مدرسه‌سازی در استان زنجان اجرایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۴۰۹

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان تعداد مدارس نیازمند مقاوم سازی را ۵۸۰ مدرسه خواند و گفت: اعتبار اختصاص یافته برای توسعه و نوسازی مدارس استان زنجان در سال گذشته ۹۴ میلیارد تومان بود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از زنجان،خدابخش مرادی نافچی در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان زنجان اظهار کرد: برای پویایی و توسعه امروز کشور نیازمند بستر مناسب برای پرورش انسان های بزرگ و مسئولان آینده هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش پویا بسترسازی کشوری پیشرفته و متعالی است، ادامه داد: خیرین مدرسه ساز به فرموده مقام معظم رهبری علاوه بر بحث مادی روح خیرخواهی و نیک‌اندیشی را در جامعه ساری و جاری می‌کنند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه استان زنجان به جهت فعالیت خیریه‌ها به بهشت خیران شناخته شده است، خاطرنشان کرد: استان زنجان در امر مدرسه سازی هم جزو استان‌های پیشرو شناخته شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه این مهم جز در سایه همت خیران مدرسه سازی ایجاد نشده است، گفت: اعتبار اختصاص یافته برای توسعه و نوسازی مدارس استان زنجان در سال گذشته 94 میلیارد تومان بود.

مرادی خاطرنشان کرد: فراهم کردن زمینه لازم برای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان مناطق محروم، تجهیز مدارس، توجه به اوقات فراغت از جمله موضوعات مورد تاکید استاندار زنجان در حوزه آموزش و پرورش است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان هم در سخنانی اظهار کرد: در سال 85 از یک هزار و 571 مدرسه استان زنجان 668 مدرسه مقاوم بوده و بقیه فضاهای مدارس استان زنجان نیازمند مقاوم‌سازی است.

جهانگیر صفری ادامه داد: در حال حاضر 580 مدرسه نیازمند مقاوم‌سازی بوده و 308 مدرسه نیز تخریبی است.

به گفته وی، امسال ۲۵ پروژه مدرسه‌سازی شامل پروژه‌های تخریب و مقاوم‌سازی مدارس در دست ساخت است و در مجموع ۴۰ پروژه مدرسه‌سازی در استان زنجان در دست اجرا است.

صفری یادآور شد: اعتبار ۳۹ میلیارد تومانی در سال 1396 از محل تملک دارایی برای ساخت مدرسه اختصاص یافته است که در سال گذشته با افزایش 47 درصد اعتبارات مواجه بودیم.

این مقام مسئول ادامه داد: استانداردسازی سیستم گرمایشی ۹۱۷ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان از ضروریات است.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان زنجان هم توسعه انسانی در هر کشوری را محور توسعه جوامع خواند و گفت: آموزش و پرورش در کشورهای پیشرفته در اولویت قرار دارند.

علی اکبر فاضلی با بیان اینکه 311 مدرسه توسط خیران در استان زنجان ساخته شده است، گفت: 20 پروژه نیز در دست ساخت است همچنین 11 پروژه در یک سال گذشته با 58 کلاس درس احداث شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز