خبرگزاری کار ایران

عمارلو خبرداد:

تحصیل 4 هزار و 66 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان/آمادگی دانشگاه برای همکاری با خیرین

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۵۱۶

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، تعداد دانشجویان شاغل در حال تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی را ۴ هزار و ۶۶ نفر اعلام کرد و افزود: برخی از این دانشجویان در خوابگاه ها ساکن هستند.

به گزارش ایلنا از زنجان، حسین عمارلو در نشست خبری به مناسبت هفته خوابگاه ها، گفت: بررسی و اعلام مسائل و مشکلات خوابگاه ها، از جمله دلایل انتخاب این هفته با این عنوان است.

معاون‌فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، تعداد دانشجویان شاغل در حال تحصیل در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی را 4 هزار و 66 نفر اعلام کرد و افزود: برخی از این دانشجویان در خوابگاه‌ها ساکن هستند. از مجموع این دانشجویان 2 هزار و 338 نفر خانم و یک هزار و 728 نفر آقا که نسبت خانم به آقا مانند آمار کشوری 60 به 40 است و یک هزار و 150 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در خوابگاه های دولتی و 373 دانشجو در خوابگاه های خود گردان ساکن هستند؛ دانشجویان این خوابگاه که 9 واحد از آنها دولتی و پنج واحد هم خودگردان است در آن ساکن هستند.

وی به پراکنده بودن خوابگاه های دانشجویی، اشاره کرد و گفت: متمرکز شدن خوابگاه ها، ارائه خدمات در همه امور را تسهیل خواهد کرد، سطح مقاومت خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی به غیر از یک خوابگاه، بقیه آنها نیازمند مقاوم سازی است و یکی از خوابگاه ها هم فرسوده است.

عمارلو با تاکید بر جلب توجه مسئولان به امور خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه، اظهار داشت: همه سعی و تلاش مسئولان دانشگاه تامین و بهبود امکانات خوابگاه های دانشجویی است.

این مقام مسئول به اشاره به نام گذاری روزها در هفته خوابگاه ها بیان داشت: این نام گذاری در راستای اهداف از پیش تعیین شده برای دانشجویان از جمله افزایش مهارت زندگی معین شده است، نام گذاری روزها به ترتیب " ورزش سلامتی و نشاط، پرورش ابعاد گوانگون دانشجویان با مشارکت اجتماعی، تغذیه استاندارد ضامن سلامتی دانشجویان " و یکی از برنامه های پیش بینی شده در این هفته برنامه ریزی برای افزایش نشاط اجتماعی در خوابگاه های دانشجویی برای دانشجویان است که در این راستا امکانات ورزشی که قابلیت انجام ورزش در خوابگاه ها را فراهم کند در خوابگاه ها تعبیه شده است.

عمارلو با توجه به نیاز بخش خوابگاهی به ورود خیرین به عرصه را لازم دانست و افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، آماده همکاری همه جانبه از جمله همراهی با خیرین در احداث خوابگاه های دانشجویی است به نحوی که برای تامین زمین و بخشی از امکانات آمادگی لازم را دارد.

معاون امور فرهنگی و امور دانشجویی و دبیر شورای دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اجرای پویش " بهار همدلی " با آسیب دیدگان سیل در وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و گفت: این پویش با همکاری اساتید و دانشجویان وکمک های نهاد های امدادی پیگیری می شود که هدف آن کمک به اسکان دائمی آسیب دیدگان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز