خبرگزاری کار ایران

درکارگروه تخصصی بانوان و خانواده مطرح شد؛

تشکیل هیات اندیشه‌ورز بانوان در زنجان/ همه مدیران باید دارای مشاور بانو باشند

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۱۶۵

استاندار زنجان به تشکیل هیات اندیشه‌ورز بانوان در زنجان تاکید کرد و گفت: این هیات می‌تواند زمینه ساز ارائه و حل مشکلات مربوط به بانوان باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، فتح الله حقیقی در نخستین جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان زنجان، اظهار کرد: بانوان از نظر کمی، شخصیتی، عملی و توانمندی ویژگی‌های خاصی دارند از این رو اهمیت دادن به حوزه زنان یک امر قانونی است.

استاندار زنجان با بیان اینکه از ظرفیت‌های این حوزه باید استفاده کرد، گفت: 6 بانوی زنجانی دارای پست مدیریتی هستند و استعلام سه بانوی دیگر هم در دست بررسی است.

مقام عالی استان با اشاره به اینکه همه مدیران کل موظفند تا خرداد ماه یک خانم در حد رئیس گروه اداره تا به بالا و معاون مدیرکل منصوب کنند، ادامه داد: با ارائه آموزش های لازم می توان از ظرفیت این قشر در پست های مدیریتی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در جهت استفاده از توان جوانان هم انتخابات مشاوران جوان استاندارفردا برگزار خواهد شد،تصریحی کرد: 600 نفر برای این منظور ثبت نام کردند.

حقیقی با اشاره به اینکه جلسات مربوط به حوزه بانوان باید به صورت مرتب برگزار شود، افزود: فرمانداران هم بایستی برای ارائه گزارش در این جلسات حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مدیران مخالف با مدیریت بانوان معرفی می شوند، ادامه داد: همه مدیران باید دارای مشاور بانو باشند.

استاندار زنجان به تشکیل هئیت اندیشه‌ورز بانوان در زنجان تاکیدکرد و گفت: این هئیت می تواند زمینه ساز ارائه و حل مشکلات مربوط به بانوان باشد.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری زنجان هم به تصویب 43 مصوبه این کارگروه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: طلاق مهمترین چالش زنان در زنجان است.

ماهرخ بلوری بیکاری، نداشتن مهارت، کسب و کار و عدم توجه به تاب آوری جامعه را از مهمترین دلایل طلاق در زنجان عنوان کرد و گفت: نرخ اشتغال در جمعیت استان زنجان 74.17 درصد است که این میزان در کشور 76.1 درصد است.

این مقام مسئول به اختصاص 104 میلیون تومان اعتبار به کارگروه بانوان در زنجان اشاره کرد و گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در جمعیت زنان استان زنجان 11.98 درصد است که میانگین کشوری در این زمینه 13.0 درصد است.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در جمعیت استان زنجان 25.83 درصد و میانگین کشوری 23.9 درصد است، خاطرنشان کرد: طرح کارآفرینی و ایجاد کسب و کار اجتماعی و خانگی در زنجان با هدف آگاهی مخاطبان با مزیت های اقتصادی و فرصت های کسب و کار استان در قالب خویش فرمایی، کارفرمایی و پشتیبانی در استان اجرایی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز