خبرگزاری کار ایران

نمکی در زنجان خبرداد:

بهره برداری از ۲ هزار تخت بیمارستانی تا پایان امسال در کشور

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۰۰۶

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بهره‌برداری ۲ هزار تخت بیمارستانی تا پایان امسال خبر داد و گفت: ۱.۶ تخت به ازای ۱۰۰۰ نفر جزو وظایف دولت است و مابقی باید از طریق بخش خصوصی تامین شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سعید نمکی شامگاه دیروز در سفر دو روزه به استان زنجان در حاشیه بازدید از کلینیک ویژه شفیعه زنجان از طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از طرح های موفق دولت در بخش بهداشت و درمان یاد کرد و گفت: این طرح با مزایایی همچون کاهش پرداخت از جیب مردم، حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج، حمایت از ماندگاری طبیب و طرح کادر پیراپزشک و پزشک در نقاط کم برخوردار اجرا می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر تقویت پرونده الکترونیک سلامت تا پایان بهار امسال خاطرنشان کرد: در اردیبهشت ماه هم بسیج همگانی آگاهی مردم از فشار خود را خواهیم داشت.

این مقام کشوری با ابراز نگرانی از عدم آگاهی 50 درصد از مبتلایان به فشار خون در خود خاطرنشان کرد: با این بسیج همگانی زمینه آگاهی مردم از خطرات فشار خون فراهم خواهد شد.

نمکی با یادآوری اینکه نارسایی مزمن کلیه و مراجعه بیش از حد به آی سی یو و سی سی یو از عوامل ابتلا به فشار خون است، گفت: بایستی مردم را عوارض و نتایج فشارخون آگاه کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با یادآوری اینکه در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم و همین موجب می شود تا کیفیت مدیریت را ارتقاء داد، گفت: بایستی با منابعی که در اختیار داریم اولویت بندی انجام دهیم و برنامه ها را برای تکمیل زیرساخت های نظام سلامت در مناطق کم برخوردار پیش برد.

نمکی به بیماری های روانی و افسردگی و رویه رو به رشد آن در جامعه اشاره کرد و گفت: در کنار وزارت بهداشت دیگر ارگان ها از جمله صدا و سیما می تواند با تزریق نشاط و امید در جامعه به جامعه پزشکی و درمانی کشور کمک کند.

وی به تحریم های آمریکا و اثرات آن در بخش داور هم اشاره کرد و گفت: آمریکا‌ راه نقل و انتقال پول را برای تمام موارد حتی کمک هموطنان ما در خارج از کشور بسته‌ و در خصوص دارو نیز مشکل داریم.

این مقام کشوری از اضافه شدن 400 آمبولانس به ناوگان حمل و نقل اورژانس کشور خبر داد و گفت: راه اندازی پایگاه های اورژانس هوایی هم در دستور کار است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بهره برداری 2 هزار تخت بیمارستانی تا پایان امسال خبر داد و گفت:  1.6 تخت به ازای 1000 نفر جزو وظایف دولت است و مابقی باید از طریق بخش خصوصی تامین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز