خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری کل استان زنجان:

ثبت قرارداد پیش‌فروش ساختمان توسط بنگاه‌های املاک غیرقانونی است

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۲۸۶

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان گفت: طبق قانون، ثبت قراردادهای پیش‌فروش ساختمان توسط مشاورین املاک غیرقانونی بوده و با متخلفان، برخورد خواهد شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، محمدتقی فتحی، با اشاره به اینکه طبق قانون، تمامی قراردادهای مربوط به پیش‌فروش ساختمان باید در دفتر اسناد رسمی ثبت شود، گفت: علیرغم اینکه تاکنون جلسات متعدد و مکاتبات مختلف با اتحادیه مشاورین املاک و خودرو نسبت به اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان داشته‌ایم، متأسفانه همچنان شاهد آن هستیم که برخی از مشاورین املاک نسبت به اجرای این قانون تمکین نمی‌کنند و به‌طور غیرقانونی اقدام به تنظیم قرارداد پیش‌فروش ساختمان می‌کنند.

وی در ادامه تصویب قانون پیش‌فروش ساختمان را گام مثبت و روبه‌جلو خواند و افزود: این قانون می‌تواند جلوی بسیاری از کلاه‌برداری ها و سوءاستفاده‌های موجود را بگیرد و به شهروندان نیز این اطمینان را می‌دهد که بدون دغدغه و نگرانی و با خیالی آسوده ضمن حضور در دفتر اسناد رسمی و نه در بنگاه‌های معاملاتی، نسبت به تنظیم قرارداد پیش‌فروش ساختمان اقدام کنند.

فتحی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر، پرونده‌های زیادی به خاطر اختلاف و درگیری بین فروشنده و خریدار و کلاه‌برداری‌های صورت گرفته در این زمینه در دادگستری‌ها تشکیل‌شده، گفت: اجرای این قانون می‌تواند از ورود چنین پرونده‌هایی به دادگستری‌ها جلوگیری کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در پایان مسئولیت ثبت غیرقانونی قرارداد پیش‌فروش ساختمان را بر عهده اتحادیه مشاورین املاک و خودرو زنجان دانست و یادآور شد: بعد از این مسئولیت ثبت هرگونه قرارداد غیرقانونی توسط مشاوران املاک، بر عهده این اتحادیه بوده و همچنین با متخلفان این حوزه بر اساس قانون برخورد قاطع و جدی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز