خبرگزاری کار ایران

با هدف ارتقای بهره‌‎وری آب در بخش کشاورزی انجام شد؛

توسعه کشت ارقام کشاورزی با نیاز آبی پایین در زنجان

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۰۸۵

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، گفت:برای افزایش بهره‌‎وری مصرف آب در سال های اخیر اقدامات مختلفی در زمینه ارقام مورد استفاده در کشت محصولات مختلف انجام گرفته به طوری که حتی برخی ارقام با نیاز آبی بالا از چرخه کشت خارج شده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، اکبر کرامتی با اعلام این خبر ، اظها رداشت: در حال حاضر بیش از 7رقم گندم دیم و 4 رقم گندم آبی با نیاز آبی پایین در استان زنجان کشت می‌شود و سالانه بیش از 18 هزار تن گندم گواهی شده در استان تولید و برای کشت در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود.

وی عنوان کرد: در زمینه محصول لوبیا نیز علاوه بر توسعه آبیاری‌های میکرو در مزارع، سه رقم زودرس لوبیا با نیاز آبی پایین نیز توسط کشاورزان استان کشت می‎شود.

کرامتی بیان داشت: برای بهینه‎سازی مصرف آب در حوزه تولید محصولات علوفه‌ای نیز محصولاتی همچون سورگوم، خلر، ماشک، اسپرس و شبدر وارد الگوی کشت در استان زنجان شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان رعایت ترکیب کشت و توسعه کشت نشایی را از دیگر اقدامات انجام گرفته در راستای ارتقای بهره‌وری آب در بخش کشاورزی استان برشمرد و افزود: در این راستا همچنین اقدام به تنظیم سطح کشت محصولات با نیاز آبی بالا همچون هندوانه، سیب زمینی، پیاز و گوجه‌فرنگی در استان شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز