خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی زنجان :

دارهای قالی ارگونومیک، دستاورد خوشه فرش دستباف زنجان است

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۶۴۴

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان، گفت: طراحی و ایجاد دارهای قالی ارگونومیک یکی از دستاوردهای مهم خوشه فرش دستباف استان زنجان است.

به گزارش ایلنا از زنجان، ایرج احمدی امروز با اعلام این خبر ، افزود: بر اساس مطالعات انجام گرفته توسط عامل توسعه خوشه فرش دستباف زنجان، عوارضی برای بافندگان فرش شناسایی شد که به دلیل نشست‌های طولانی مدت و عدم رعایت استانداردهای محیطی از جمله نور، هوا و... مشکلاتی را برای بافندگان ایجاد می‌کرد که این مشکلات با گذشت زمان منجر به بروز اختلالات در سیستم آناتومی و همچنین بینایی و تنفسی بافندگان می‌شد.

وی تصریح کرد: بنابراین برای جلوگیری از بروز این مشکلات، طراحی و ایجاد کارگاه دارهای قالی ارگونومیک در دستور کار خوشه فرش دستباف زنجان قرار گرفت و در این راستا 27 فقره دار قالی با اعتبارات شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان خریداری و یک محیط پایلوت در اتحادیه تعاونی فرش دستباف روستایی زنجان برای استقرار این دارها با صندلی‌های مخصوص و نور کنترل شده ایجاد شد و فضای اولیه لازم جهت ایجاد و فرهنگ سازی برای این کار فراهم شد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان اظهار داشت: خوش‌بختانه اخیرا گرایش به استفاده از این نوع دارهای قالی افزایش یافته و تولید کنندگان دار قالی در استان نیز برای تولید نوع مشابه آن اقدام کرده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز