خبرگزاری کار ایران

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

سطح سبز بسیار مطلوب مزارع گندم در استان زنجان/ 65 درصد سطح زیر کشت گندم در استان از ارقام اصلاح شده است

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۲۶۵

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، با بیان اینکه امسال مزارع گندم استان سطح سبز بسیار مطلوبی دارند، تصریح کرد: امسال 285 هزار هکتار از اراضی دیم و 18 هزار هکتار از اراضی آبی استان به زیر کشت گندم رفته است.

به گزارش ایلنا از زنجان، حسین عامری،  با بیان اینکه در حال حاضر مزارع گندم آبی در استان زنجان سطح سبز 100 درصدی دارند، عنوان کرد: مزارع گندم دیم استان نیز هم اکنون با بیش از 95 درصد سطح سبز در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد.

وی با اشاره به پیش‌بینی برداشت 350 هزار تن گندم طی سال زراعی جاری در استان زنجان خاطرنشان کرد: زنجان امسال با تولید 530 هزار تن گندم و خرید 456 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، دومین استان کشور از نظر رشد خرید گندم بوده است.

عامری با اشاره به اینکه استان زنجان از نظر تنوع ارقام مورد کشت گندم جزو استان‌های نخست کشور است، بیان داشت: امسال 65 درصد سطح زیر کشت گندم در استان از ارقام اصلاح شده و گواهی شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اعطای تسهیلات سرمایه در گردش، تهیه و تامین ماشین‌آلات و دستگاه‌های کارنده، تامین نهاده‌ها، نظارت مستمر بر مزارع و برگزاری 60 مورد کلاس‌های آموزشی را از جمله اقدامات و حمایت‌های انجام گرفته از گندم‌کاران استان در سال جاری برشمرد.

وی با اشاره به توزیع بیش از 16 هزار تن انواع کود شیمیایی برای کشت پاییزه در استان زنجان اضافه کرد: 26 هزار تن نیز کود بهاره در استان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز