خبرگزاری کار ایران

شهردار زنجان خبرداد:

پیاده‌راه سبزه‌میدان زنجان تنها پروژه‌ دارای پیوست فرهنگی است/ به زودی پایانه اتوبوسرانی در زنجان اجرایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۶۷۹

شهردار زنجان کمبود اعتبارات را در توسعه و عمران شهری مهم دانست و تاکید کرد: اولین پروژه‌ای که در زنجان پیوست فرهنگی دارد پیاده‌راه طرح سبزه میدان است.

به گزارش ایلنا از زنجان، مسیح‌‌الله معصومی، شهردار زنجان امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت ساماندهی پسماندهای شهری زنجان گفت: در زنجان شاهد تولید زباله و پسماند بیش از اندازه نسبت به شهرهای دیگر هستیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌‌سازی و آموزش در راستای تفکیک زباله از جمله اقدامات مهم شهرداری بوده است، اظهار داشت: ۲۵ درصد از مناطق شهر زنجان مجهز به باکس تفکیک زباله شده است.

شهردار زنجان با اشاره به دپوی نخاله‌‌‌های ساختمانی زنجان، در کنار عمیلیات عمرانی و ساختمانی زنجان تصریح کرد: باکس‌‌های سازمان پسماندهای شهرداری زنجان به زودی در محل عملیات عمرانی مستقر می‌‌شوند تا در حل معضلات عمران و توسعه شهری اقدامی مطلوب داشته باشیم.

معصومی نقش مردم و شهروندان را در زمانبندی جمع‌‌آوری زباله مهم و اساسی دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از تکنولوژی‌های روز برای توسعه و عمران شهری در حوزه‌‌‌‌های تجهیز ناوگان اتوبرسرانی و حمل و نقل عمومی شهر زنجان حائز اهمیت است.

به گفته شهردار زنجان، تجهیزات ایمنی و ماشین آلات آتش‌‌نشانی در زنجان، بهروز‌آوری شده است و اتوبوسرانی درون شهری زنجان نیز در حال تجهیز و نوسازی است.

وی کمبود اعتبارات را در توسعه و عمران شهری مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: اولین پروژه‌‌‌ای که پیوست فرهنگی دارد پیاده‌‌راه زنجان سبزه میدان زنجان است.

معصومی با اشاره به اجرای عملیات پل روگذر گلشهر - کاظمیه زنجان با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی بیان کرد: درصدد تلاش برای به بهره‌‌برداری رساندن زودهنگام این پروژه تا اتمام سال جاری در زنجان هستیم.

به گفته وی، با مدیرانی که در انجام عملیات پروژه‌‌های عمرانی شهر تعللی داشته باشند، برخورد می‌‌شود.

شهردار زنجان، زیباسازی پل و روگذر گلشهر کاظیمه را همزمان با پیشرفت فیزیکی آن مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: در سال گذشته شهرداری زنجان دارای ۲۰۰ میلیارد بودجه بوده است که برای سال‌های آتی درصدد رساندن بودجه شهرداری زنجان به بیش از ۴۰۰ میلیاردی هستیم تا بودجه شهرداری زنجان نیز به نرم کشوری برسد.

معصومی با اشاره به عملکرد هشت ماهه امسال در تحقق بودجه شهرداری زنجان عنوان کرد: در چهار ماهه نیمه دوم سالجاری دارای تحقق ۱۰۰درصدی دراین زمینه بودیم.

وی همچنین با اشاره به ۹۳ درصدی تحقق بودجه شهرداری در سالجاری گفت: شاهد جهش پلکانی دراین زمینه در شهرداری زنجان بودیم. 

شهردار زنجان با اشاره به اهمیت و نقش حمل و نقل عمومی شهر زنجان و کاهش حجم ترافیک در هسته مرکزی شهر اظهار داشت: خروج ناوگان عمومی شهر زنجان از هسته مرکزی شهر با ایجاد پایانه اتوبوسرانی زنجان به زودی اجرایی می‌‌شود.

معصومی با بیان اینکه راه‌‌اندازی و نصب سامانه هوشمند نظارتی بر ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوس‌های درون‌‌شهری برای تسهیل امورات شهروندان در زنجان تصریح کرد: رانندگان خاطی در صورت تخلف جریمه خواهند شد.

وی از ایجاد خطوط ویژه حمل و نقل عمومی در خیابان‌های سطح شهر زنجان خبر داد و تصریح کرد: این طرح به مروز زمان شامل حال تمامی خیابان‌های سطح شهر خواهد بود.

شهردار زنجان حفظ و احیای ساختمان‌های بافت مرکزی و فرسوده شهر زنجان را حائزاهمیت برشمرد و خاطرنشان کرد: فرهنگ‌‌سازی و آموزش شهروندان در حوزه تردد هسته مرکزی شهر استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی اولویت اصلی مجموعه مدیریت شهری زنجان است.

معصومی، با اشاره به فرهنگ‌سازی اقدامات فرهنگی در زنجان تصریح کرد: ارگ زنگان در زنجان تاسیس می‌‌شود.

به گفته شهردار زنجان، خانه‌‌ها و بناهای قدیمی شهر زنجان به سرای محله تبدیل و تالار شهر در ساختمان دارایی زنجان ایجاد می‌‌شود.

وی با بیان اینکه پروه عظیم سبزه میدان زنجان به زودی کلید می‌‌‌خورد، ابراز داشت با تغییر مجموعه مدیریت شهری زنجان قضیه سبزه میدان ناتمام خواهد ماند.

شهردار زنجان با بیان اینکه ۴۶ هزار تن آسفالت در سال جاری استفاده شده است، عنوان کرد: میزان استفاده از آسفالت در سالجاری دو برابر شده است.

معصومی تعبیه مسیرهای دوچرخه‌‌سواری را در پیاده‌‌راه‌های ایجاد شده در زنجان را مهم دانست و یادآور شد: مجوز هر گونه کاربری زیربنای در طرح تفصیلی آمده است و طرح تفیصلی هر ۲۰ سال به‌روز رسانی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز