خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبرداد:

امسال بیش از 1077 تن عسل در استان زنجان تولید شد/ رشد 15 درصدی تولید عسل در استان

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۱۹۰

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از تولید بیش از 1077 تن عسل در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سید محمدعلی صادقی، با اعلام این خبر، با اشاره به ثبت نتایج سرشماری در سامانه جامع مدیریت داده های کشاورزی خاطرنشان کرد: طبق سرشماری انجام گرفته، استان زنجان داری 2 هزار و 252 زنبورستان است که یک هزار و 733 نفر در این زنبورستان ها مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه شغل اصلی 870 نفر از بهره برداران استان زنجان زنبورداری است، افزود: بر اساس سرشماری 111 هزار و 691 کندوی زنبور عسل در استان به ثبت رسیده که از این تعداد 270 کندو بومی و مابقی مدرن بوده است.

صادقی با اشاره به رشد بیش از 15 درصدی تولید عسل استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، از تولید بیش از یک هزار و 77 تن عسل طی سال جاری در استان زنجان خبر داد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان عنوان کرد: نتایج سرشماری امسال نشان می‌دهد شهرستان زنجان با 393 تن بیشترین و شهرستان ایجرود با 31 تن کمترین مقدار تولید عسل را داشته اند.

 وی در پایان اضافه کرد: عمده نژادهای زنبور عسلی که در استان زنجان پرورش داده می شود نژاد  مدا «Meda » و نژادهای بومی است و طی سال های اخیر نژادهای اصلاح شده از جمله کارنیولا و کارنیکا نیز توسط زنبورداران مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز