خبرگزاری کار ایران

گل نساء آقا محمدی به ایلنا خبرداد:

تست ایدز و درمان افراد مبتلا به آن رایگان است

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۱۱۹

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان، گفت: تعداد آمار و اطلاعات افراد مبتلا به ایدز و بیماری‌های عفونی محرمانه است.

به گزارش ایلنا از زنجان، گل‌نساء آقا‌محمدی،  معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان، در گفت‌و گوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در زنجان ، به مناسبت روز جهانی اچ  ای وی (ایدز) با اشاره به اهمیت ابتلا به بیماریهای عفونی در جامعه، گفت: متولی اصلی حوزه بیماریهای عفونی از جمله ایدز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی است.

وی، با بیان اینکه کمیته‌ای ویژه زیر نظر استانداری در حوزه بیماریهای عفونی فعالیت می کنند، تصریح کرد: این کمیته با رویکرد کاهش بیمایهای عفونی نظیر هپاتیت بی و سی ، سل و ایدز فعالیت دارند.

این مسئول در بهزیستی زنجان،با اشاره به رویکرد پیشگیری و آموزش در این باره ادامه داد: در صورت نیاز و مراجعه افراد، برای افراد دارای اعتیاد و رفتارهای پر خطر تست سریع انجام می‌گیرد و تست این افراد نیز به صورت رایگان است.

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان، همچنین خبر از ارجاع پرونده افراد مشکوک به مراکز تخصصی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی داد و گفت: تا حد ممکن طول درمان این افراد نیز به صورت رایگان است.

به گفته آقا محمدی، تعداد آمار و اطلاعات این افراد به صورت محرمانه است و فقط دانشگاه علوم پزشکی در صورت نیاز می‌تواند اطلاعات و تعداد این افراد را اعلام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز