خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

زنجان کودک کار و کارتن خواب ندارد/ الزام وزارت کار برای بکارگیری 30درصدی معلولان

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۱۰۸

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، با بیان اینکه رسیدگی به امور کودکان کار برعهده بهزیستی است، گفت: زنجان کودک کار و کارتن خواب ندارد.

به گزارش ایلنا از زنجان، محمد محمدی قیداری مدیرکل بهزیستی استان زنجان، در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه در سالجاری، اظهار داشت: وزارت کار موظف به بکارگیری معلولان و خانواده های تحت پوشش بهزیستی شده است.

محمدی، با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی دولتی و خصوصی ملزم به جذب 30 درصدی نیروی کار از جامعه معلولین شده است، ادامه داد: دولت در این راستا ملزم به تامین مسکن این مجموعه با تعهدات لازم شده است.

وی با اشاره به اولویت تسهیلات رفاه خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و سازمان‌های حمایتی برای معلولین و افراد تحت پوشش و نیز زوج‌های جوان، تصریح کرد: زیرساخت‌های تجهیز و ساخت مسکن معلولین برای نوبت نخست رایگان است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، همچنین با اشاره به تکلیف دولت در رفع مشکلات این مجموعه در حوزه های فرهنگی، مالیاتی ، حقوقی و اداری استخدامی و ... از واگذاری 107 واحد مسکونی به معلولین در استان خبر داد.

به گفته محمدی، در سالجاری در اجرای طرح کاهش طلاق و اعتیاد اقدامات بی نظیری در زمینه آسیب های اجتماعی در زنجان ورت گرفته که از آن جمله شاهد به بهره برداری رسیدن چند مرکز وابسته به سازمان بهزیستی تا پایان سالجاری خواهیم بود.

وی با اشاره به پرونده های پشت نوبتی و افزایش مستمری، مستمری بگیران این سازمان، تاکید کرد: بزودی مرکز افکارسنجی به عنوان طرح جامع با همکاری جهاد دانشگاهی در زنجان افتتاح می شود.

محمدی، همچنین خبر از اختصاص کارت‌های اعتباری برای تامین وسایل بهداشتی خانواده های تحت پوشش و دارای معلول داد و گفت: این کارت‌ها در صورت نیاز شارژ می شود.

این مسئول در استان، اضافه کرد: گروه‌های معلول برای زیارت اماکن مقدس و اماکن تفریحی کشور اعزام می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان، با اشاره به اجرای برنامه های متعدد این مجموعه در راستای جلوگیری از  تکدی گری نیز، گفت: بهزیستی جزو تیم های مداخله کننده در کنار مجموعه ای از ارگان‌های دیگر برای جلوگیری از تکدگری است.

به گفته محمدی یکی از دغدغه‌های بهزیستی جلوگیری از کودک‌آزاری است که در 7 ماهه اول سال 20 مورد کودک آزاری، 40 مورد همسر آزاری و 3 مورد خودکشی در زنجان بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز