خبرگزاری کار ایران

بهنام اجاقلو خبرداد:

تا پایان سال جاری؛ تمام تعهدات توسعه گلخانه‌های استان زنجان عملیاتی می شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۹۵۱

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، با بیان اینکه سطح گلخانه های استان در حال حاضر به 33 هکتار می رسد، تصریح کرد: قرار است طی برنامه ششم توسعه 100 هکتار گلخانه در استان زنجان احداث شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، بهنام اوجاقلو، امروز با اعلام این خبرسهمیه ابلاغی تاسیس گلخانه طی سال های 95 تا 99 در استان را به ترتیب 10هکتار، 15 هکتار، 20 هکتار، 25 هکتار و 30 هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: هم اکنون 66 واحد گلخانه ای در مجتمع گلخانه ای وحدت واگذار شده است که با شروع به کار این واحدها تا پایان امسال، تمام تعهدات از سال 95 تا سال جاری عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انتقال تولید محصولات سبزی و صیفی از فضای آزاد به محیط گلخانه به منظور مدیریت مصرف آب در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: توت فرنگی، خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای و نهال از جمله مهم‌ترین محصولات گلخانه‌ای تولیدی در استان زنجان محسوب می شود.

اوجاقلو با تاکید بر اینکه گسترش تولید محصولات گلخانه ای گامی اساسی در مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی به حساب می‌آید، بیان داشت: مصرف آب در گلخانه نسبت به فضای باز حدود 10 تا 12 برابر کم تر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز