خبرگزاری کار ایران

عرضه ۱۵۰ عنوان کتاب از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان

کد خبر : ۶۷۵۶۴۶

غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از بخش های فعال نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور است که ۱۵۰ عنوان کتاب از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آن برای عموم عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا  از زنجان، سلیمی، مسوول روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حاشیه نمایشگاه کتاب زنجان گفت: غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از بخش های فعال نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور است که 150 عنوان کتاب از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آن  برای عموم عرضه شده است.

سلیمی با اشاره به اینکه در کنار این غرفه ایستگاه نقاشی برای کودکان دایر شده است، ادامه داد: یکی از سیاست‌های کانون توجه به فعالیت های هنری بالاخص نقاشی در بین کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: با توجه به نقاشی کودکان می‌توان به استعدادهای هنری آنان پی برد؛ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان کودکان مستعدی در هنر نقاشی شناسایی شده اند که عناوین جهانی به نام خود ثبت کرده‌اند.

مسئول روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان خاطرنشان کرد: در عرصه کتابخوانی هم کانون برنامه های خاصی برای اعضای خود دارد که برهمین اساس اعضای کانون به گروه های عادی، فعال، تمدید شده و اعضای پایدار تقسیم بندی می شوند.

وی با بیان اینکه نامگذاری این گروه‌ها برمبنای تعداد کتاب‌هایی است که در طول ماه مطالعه می شود، گفت: به طور مثال اعضای فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طول ماه 30 عنوان کتاب مطالعه می کنند.

سلیمی تعداد مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان را 28 مرکز خواند و گفت: در این مراکز هشت کتابخانه سیار، یک کتابخانه پستی و 19 کتابخانه ثابت وجود دارد که از تعداد کتابخانه‌های ثابت هفت کتابخانه در زنجان و مابقی در شهرستان‌های استان فعال هستند.

مسوول روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از دیگر اقدامات کانون در طول نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور را اجرای برنامه های پخش انیمیشن، نقد کتاب با موضوع دفاع مقدس و قصه‌گویی خواند.

وی با یادآوری اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه انتشارات کتاب با موضوع کودک و نوجوان در سال های متمادی رتبه برتر کشوری را از آن خود کرده است، گفت: این کتاب ها برای مخاطبین رده های سنی 6 تا 18 سال تهیه و منتشر می شود.

به گفته سلیمی،علاوه بر مقوله کتاب و کتابخوانی و تاکید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در بین قشر کودک و نوجوانان، کانون برنامه های فرهنگی و هنری خود را با محوریت کتاب اجرا می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز