خبرگزاری کار ایران

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

83 هزار تن انگور از تاکستان‌های استان زنجان برداشت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۴۰۸

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، با بیان اینکه زنجان از نظر سطح و تولید جزو استان‌های مهم تولید کننده انگور در کشور محسوب می شود، تصریح کرد: امسال برداشت محصول انگور از تاکستان‌های استان از نیمه دوم شهریور ماه آغار شده و تا اواخر مهر ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، بهنام اوجاقلو مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، در این خصوص خاطرنشان کرد: امسال از سطح 16 هزار هکتار باغات بارده استان حدود 83 هزار تن محصول انگور برداشت می‌شود.

وی، عسگری، بیدانه، یاقوتی، شاهانی، فخری و قره اوزوم را از ارقام انگور تولیدی در استان زنجان برشمرد و گفت: بیدانه سفید و سیاه عمده ارقام انگور تولیدی استان را شامل می شود.

اوجاقلو با تاکید بر ضرورت و اهمیت ایستاده کردن باغات انگور به عنوان راهکار افرایش بهره وری و ارتقای سطح کمی و کیفی محصول تولیدی بیان داشت: با ایستاده کردن باغات انگور، میوه ها نور کافی دریافت کرده و به دلیل عبور جریان هوا از لای بوته‌ها، امکان انتقال بیماری ها از سایر باغات به حداقل می رسد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ایستاده کردن باغات انگور را در جلوگیری از شیوع بیماری سفیدک بسیار موثر دانست و عنوان کرد: سهولت انجام عملیات مختلف در سطح باغ از جمله برداشت آسان و همچنین امکان استفاده از انواع ماشین آلات در مراحل مختلف مدیریت باغ از دیگر مزایای ایستاده کردن باغات انگور به شمار می رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز