خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان :

عدم تخصیص تسهیلات ارزان برای ‌چاپخانه داران مشکل اصلی این صنف است

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۷۸۴

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه عدم تخصیص تسهیلات ارزان قیمت برای به روز کردن تجهیزات چاپخانه داران مشکل اصلی این صنف است، گفت: مشکل مالیاتی و ارزش افزوده از دیگر مشکلات چاپخانه داران است.

به گزارش خبرنگار، ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ، در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت چاپ با تبریک این روز گفت: مهم‌ترین ابزار برای نشر اطلاعات، چاپ و صنعت چاپ است و با وجود اینکه برخی از اخبار مرتبط با جامعه با  زبان و گویش مطرح می شود ولی زمانی که سخن از مستندات به میان می آید از صنعت چاپ یاد می شود.

فغفوری با اشاره به اینکه جایگاه واقعی این صنعت در کشور ما با واقعیت ها و اهداف تعیین شده متفاوت است، افزود: حجم سودآوری صنعت توریسم در دنیا 500 میلیارد دلار و صنعت چاپ بیش از 1000 میلیارد دلار است.

به گفته وی، اگر در کشور به این صنعت توجه شود، می تواند دوبرابر سودآوری صنعت توریسم را به دنبال داشته باشد.

این مقام مسئول افزود: صنعت چاپ برخلاف بسیاری از محصولاتی که امکان واردات به کشور دارد، قابل وارد شدن نیست و براساس سیاست‌های هر کشور و چاپ مستنداتی که با صنعت چاپ مرتبط است در داخل کشور محقق می شود.

فغفوری با اشاره به اینکه این صنعت متولی خاصی در کشور ندارد، گفت: در سال 90 شورای سیاست‌گذاری صنعت چاپ ایجاد و پس از مدتی منحل شد.

وی با تاکید بر اینکه امید می رود با بسیج امکانات از این صنعت حمایت کرد، گفت: عدم به روز بودن ماشین آلات و تخصیص تسهیلات ارزان قیمت، این صنعت با صنعت چاپ روز دنیا فاصله زیادی دارد.

این مقام مسئول افزایش هزینه‌های تمام شده را نتیجه نبود تجهیزات به روز با دنیا خواند و گفت: اکثر فعالان این صنعت به دلیل عشق و علاقه‌ای که به این صنعت دارند، این واحدها را پابرجا نگه داشته‌اند.

وی به مشکلات مالیاتی و وجود ارزش افزوده به عنوان معضلی از فعالیت‌های این حوزه اشاره کرد و گفت: امید می رود با تعیین متولی برای این صنعت بتوان از چاپخانه داران حمایت کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: در استان زنجان 160 واحد صنفی در حوزه چاپ فعالیت می کنند که 115 واحد در زنجان، 20 واحد در خدابنده، 17 واحد در ابهر، 8  واحد در خرم‌دره و یک واحد در طارم و یک واحد در ماهنشان فعالیت می کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز