خبرگزاری کار ایران

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران در زنجان خبر داد ؛

ساخت پرتره شیخ شهاب الدین سهروردی/ تمبر شیخ اشراق رونمایی می شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۶۱۴

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران از رایزنی با نقاشان مطرح کشور برای ساخت پرتره شیخ شهاب الدین سهروردی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا  از زنجان، حجت‌الله ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران، در همایش بزرگداشت شیخ اشراق در زنجان  در جمع خبرنگاران گفت: در این مراسم از تمبر شیخ اشراق رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با نقاشان مطرح کشوری برای ساخت پرتره شیخ شهاب الدین سهروردی خاطرنشان کرد: آثار برجای مانده از شیخ اشراق به فیلم کوتاه تبدیل می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای برپایی نمایشگاه عکس از شیخ اشراق گفت: به مناسبت گرامیداشت این فیلسوف فرزانه جشنواره نور برگزار می شود.

دبیرکل سابق کمیسیون ملی یونسکو در ایران هم در سخنانی با اشاره به اینکه نمی توان فهرستی از آثاری که قرار است در آینده در یونسکو ثبت شود ارائه داد، گفت: لیست بلندی از مفاخیر و رویدادهای زنجان در لیست معرفی به یونسکو وجود دارد.

سعدالله نصیری قیداری ادامه داد: ایران دارای تمدن بیست هزار ساله است از این‌رو تا 50 سال آینده هم محدودیتی در ثبت این آثار در یونسکو نداریم.

وی با اشاره به اینکه در سال تنها دو اثر می تواند ثبت جهانی شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 23 اثر تاریخی، 12 اثر معنوی و 35 مورد از مشاهیر در یونسکو ثبت شده است.

نصیری قیداری،  از تاسیس بنیاد شیخ شهاب الدین سهروردی پس از تصویب در کمیته تاریخ تمدن شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: آثار و زندگینامه این فیلسوف بزرگ به کتاب تبدیل می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز