خبرگزاری کار ایران

در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی صورت می‌گیرد؛

راه‌اندازی دانشکده کسب و کار با حمایت اتاق بازرگانی زنجان

در راستای بهبود فضای کسب و کار و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، دانشکده کسب و کار با حمایت اتاق بازرگانی زنجان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی استان زنجان، اعضاء هیات رئیسه اتاق زنجان به رسم قدرشناسی از حضور پروفسور ثبوتی در اتاق بازرگانی زنجان، در مرکز تحصیلات تکمیلی گردهم آمدند تا ضمن دیدار با پروفسور ثبوتی  مراتب همکاری همه‌جانبه این اتاق را با راه‌اندازی دانشکده کسب و کار صوفی زنجان اعلام کنند.

در این دیدار رئیس اتاق زنجان خواستار حضور پررنگ اتاق در زمینه راه‌اندازی این دانشکده شد و گفت: اعضاء هیات نمایندگان اتاق زنجان مراتب آمادگی خود را جهت انجام هر گونه کمک در این زمینه اعلام می‌کنند.

پروفسور ثبوتی نیز در  این نشست هدف از راه‌اندازی این دانشکده را پیشرفت همه جانبه زنجان به لحاظ دانشگاهی اعلام کرد و ضمن معرفی اعضاء هیات امناء و موسس این دانشکده گفت: این افراد در زمره انسان‌های فرهیخته و کاردان هستند که بر همه روند فعالیت‌های این دانشکده نظارت خواهند داشت.

وی هزینه لازم برای راه‌اندازی این دانشکده را معادل یک میلیارد تومان در سال برآورد کرد و پیشنهاد کرد: این میزان سرمایه از سوی خیران به صورت قرض الحسنه تا مدت زمان معینی در اختیار یکی از بانک‌ها قرار گرفته تا از سود حاصل اقدامات لازم جهت راه‌اندازی این دانشکده تامین شود تا پس از  2 سال این دانشکده به صورت خود گردان اداره شود.

پروفسور ثبوتی تعداد دانشجویان سال اول این دانشکده را 6 و حداکثر 10 نفر عنوان کرد و گفت: در سال‌های بعد ورودی دانشجویان به 30 نفر افزایش خواهد یافت.

رئیس اتاق زنجان با اشاره به اقدامات عام المنفعه اتاق زنجان گفت: اتاق بازرگانی زنجان در جهت کمک به رشد و آبادانی شهر اقداماتی نظیر مرمت کارخانه کبریت، بازسازی خانه سالمندان و ... انجام داده و در حال حاضر نیز در راه‌اندازی این دانشکده از هیچ‌گونه تلاش و کوششی فروگذاری نخواهد کرد.

وی خواستار حضور هیات رئیسه اتاق در ترکیب موسسین این دانشکده شد و گفت به جهت عدم قطع رابطه صنعت و دانشگاه، اتاق زنجان خواستار حضور در هیات امناء این دانشکده است که مقرر شد پس از بررسی‌های لازم از سوی پروفسور ثبوتی این اقدام صورت گیرد.

شایان ذکر است در مدارس کسب و کار و یا همان  Business School  به دو عامل زمان و کیفیت اهمیت بیشتری داده می‌شود یعنی تا حدامکان دوره‌ها کوتاه‌تر و کاربردی هستند تا در نهایت فارغ التحصیلان، در یک یا چند حوزه محدود، از مهارت بالاتر و حرفه‌ای‌تری برخودار شوند.

از سوی دیگر مخاطبان ورود به مدارس کسب و کار از گروه سنی 35-25 سال و بالاتر هستند، یعنی افرادی که پس از گذراندن دانشگاه قصد کسب استانداردهای بالاتر و  تخصصی و حرفه‌ای را دارند و  همچنین  افرادی که خود اشتغال  هستند نیز عمدتاً تمایل به حضور در این مدارس را دارند.

 در ادامه این دیدار اعضاء هیات رئیسه اتاق زنجان ضمن بازدیداز توانمندی‌های شرکت مپس زنجان یکی از شرکت‌های دایر در پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پایه که در خصوص واقعیت مجازی  فعالیت می‌کند بازدید کردند دیدار و گفت‌وگو با مسئولان پارک علم و فناوری نیز در حاشیه این بازدید صورت گرفت.

پروفسور ثبوتی علت تشکیل پارک علم و فناوری را حضور فارغ التحصیلان جوانی عنوان کرد که علیرغم مجهز بودن به دانش روز  تجربه عملی حضور در فضای کسب و کار را ندارند وی با تاکید بر  این نکته که این جوانان در ابتدای حضور دراین مراکز هیچگونه هویت حقوقی ندارند گفت:  البته یکی از شروط حضور در پارک علم و فن آوری داشتن ایده‌ای است که مشابه آن در کشور وجود ندارد و این مراکز کمکی هستند به ثبت ایده و رفتن به سمت بازار کسب و کار.

علی کلانتری نائب رئیس اتاق زنجان نیز بااشاره به معافیت مالیاتی شرکت‌های دایر در پارک علم و فناوری گفت متاسفانه این شرکت‌ها بعضاً با مشکلاتی در خصوص نحوه استقرار و پروانه کسب مواجه‌اند که موضوع معافیت مالیاتی آنها را با مشکل مواجه می‌سازند هر چند اتاق بازرگانی زنجان با توجه به حضور در هیات‌های حل اختلاف توانسته است تا به امروز جلوی صدور آرایی را که به ضرر این شرکت‌ها است را بگیرد اما باید مشکلات قانونی این مراکز بصورت قطعی حل و فصل شود.

کد خبر : ۴۰۷۳۸۰