خبرگزاری کار ایران

از شامگاه امروز در زنجان؛

یازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی آغاز به کار می‌کند

جشنواره ملی آش ایرانی و نمایشگاه صنایع‌دستی با حضور هنرمندان سراسر کشور از (۸ تا ۱۳ شهریور) در زنجان برگزاری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حبیب ملایی یگانه شهردار زنجان در این زمینه گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته برای یازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی، امسال بر کیفیت برپایی تاکید بسیار شده و همه چیز برای برپایی یک جشنواره در سطح بین المللی فراهم است.

رئیس افتخاری یازدهمین دوره جشنواره ملی آش ایرانی اظهار کرد:  همه دستگاه‌های متولی آماده‌سازی جشنواره یازدهم فعال هستند، شهرداری نیز  با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، مراحل آماده‌سازی سایت جشنواره، امور عمرانی و زیباسازی را انجام داده است.

شهردار زنجان، گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه با اینکه در شهریور ماه قرار داریم، مهمانان زیادی از سراسر ایران داشته باشیم. به همین خاطر کارهای عمرانی و زیباسازی گسترده‌تر در نظر گرفته شده است.

به گفته یگانه مشکل روشنایی سایت جشنواره با همکاری اداره برق در حال برطرف شدن است. همچنین آماده‌سازی غرفه‌ها و برپایی چادرها  تا فردا به اتمام می‌رسد.

رئیس افتخاری یازدهمین دوره جشنواره ملی آش ایرانی در خصوص تبلیغات شهری صورت گرفته برای جشنواره عنوان کرد: با توجه به اینکه جشنواره در شهریور ماه برپا می‌شود و زنجان در این ماه میزبان مسافران زیادی است، اطلاع رسانی خوبی در سطح استندها، عرشه پل‌ها و بیلبوردها صورت گرفته است و این موضوع در روزهای آتی تقویت خواهد شد.

یگانه تاکید کرد هر چه تعامل بین دستگاه‌های متولی در برپایی چنین جشنواره‌هایی بیشتر باشد، ضریب موفقیت بیشتر خواهد بود.

سید سعید صفوی، مسئول کمیته فرهنگی جشنواره ملی آش ایرانی هم در سخنانی  در این زمینه اضافه کرد: آئین افتتاح یازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی امشب از ساعت 20:30 دقیقه با حضور مردم و مسئولان در سینما رو باز مجموعه فرهنگی، تفریحی ائل داغی زنجان برگزار می‌شود.

وی، همچنین  جشنواره ملی آش ایرانی را یک جشنواره فرهنگی، هنری و اجتماعی دانست و ادامه داد: از برنامه‌های جانبی این جشنواره می‌توان به نمایشگاه صنایع دستی با 103 غرفه، رادیو نمایشگاه و برپایی شب‌های فرهنگی با حضور اقوام مختلف اشاره کرد.

کد خبر : ۴۰۵۷۷۴