خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه زنجان خبر داد:

کسب رتبه 69 دانشگاه زنجان در همایش بین‌المللی توسعه پایدار در اندونزی

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۶۱۸

رئیس دانشگاه زنجان گفت: در همایش بین المللی توسعه پایدار دانشگاه ها و ترغیب فرهنگ پایداری در دانشگاه های دنیا دانشگاه اندونزی ' دانشگاه زنجان موفق به کسب رتبه 69 در این حوزه شد.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از روابط عمومی دانشگاه زنجان، خلیل جمشیدی امروز با اعلام این خبر اظهار داشت: طبق رتبه بندی اعلام شده توسط UI GreenMetric 2015، دانشگاه زنجان در بین 407 دانشگاه دنیا از لحاظ شاخص‌های توسعه پایدار این رتبه را کسب کرده است.

وی با اشاره به ارائه مقاله ای توسط یکی از اساتید دانشگاه زنجان گفت : دانشگاه زنجان تنها دانشگاه حاضر در این ارزیابی از کشور بود و این رتبه بندی اولین و تنها مرجعی است که مسئولیت و تعهد هر دانشگاه شرکت کننده در این همایش را در توسعه زیرساخت سازگار با محیط زیست و گسترش آموزش و پژوهش در رابطه با پایداری مورد ارزیابی قرار می دهد.

جمشیدی خاطر نشان کرد: UI GreenMetric نوآوریی از سوی دانشگاه اندونزی در 6 سال گذشته در ترویج پایداری در دانشگاه ها و ترغیب به منظور تلاش در جهت ایجاد یک محیط پایدار است.

رئیس دانشگاه زنجان در تشریح این همایش علمی ابراز کرد: بر اساس بررسی انجام شده توسط تیم UI GreenMetric تعداد 407 دانشگاه از 65 کشور دنیا در این رتبه بندی شرکت کرده اند.

وی به شاخص‌های رتبه بندی همایش اشاره کرد و شش شاخصه مهم برای ارزیابی را شامل مکان و زیرساخت، سیاست‌های انرژی و تغییرات آب و هوایی، مدیریت پسماند، مدیریت حمل و نقل، مدیریت آب و پژوهش و همچنین آموزش در مورد مسائل پایدار بیان کرد.

دانشگاه زنجان در سال 92 نیز با کسب امتیاز 5225 و رتبه 128 به عنوان تنها دانشگاه ایرانی حاضر در این همایش بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز