خبرگزاری کار ایران

به همت واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری زنجان برگزار شد

نشست تخصصی هم‌اندیشی نویسندگان و کارگردانان تئاتر زنجان

نشست تخصصى هم اندیشى نویسندگان و کارگردانان تئاتر زنجان عصر روز دوشنبه هفدهم اسفند با حضور تعدادى از کارگردانان و نمایشنامه نویسان زنجان در محل حوزه هنرى برگزار شد.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری زنجان، در این نشست که با هدف تبیین و تشریح اهداف و سیاست‌هاى نمایشى حوزه هنرى زنجان و راهکارهاى لازم براى تولید متون نمایشى متناسب با اهداف حوزه و خلق آثارى فاخر و با محتواى ارزشى و برخوردار از تکنیک‌هاى نمایشى و همچنین ایده‌پردازى و اقتباس از کتاب‌هاى منتشرشده حوزه در زمینه خاطرات رزمندگان، اسرا و خانواده‌هاى شهدا برگزار شد.

امیرنعمتى کار‌شناس مسئول واحد هنرهاى نمایشى حوزه هنرى استان زنجان در این نشست ضمن تشریح اهداف و مضامین اولویت دار حوزه و لزوم توجه و پرداختن به این مضامین گفت: در حوزه هنرى به دنبال تولید و خلق آثار ارزشى و مطابق با اهداف و سیاستهاى فرهنگى نظام جمهورى اسلامى ایران هستیم و در این راه مضامینى که در اولویت تولید ما هستند عبارتند از: تمدن اسلامى، انقلاب اسلامى و دفاع مقدس، سبک زندگى اسلامى ایرانی و عدالت و پیشرفت (سند چشم‌انداز۱۴۰۴)، کودک، خانواده و خلاق.

وى تصریح کرد: یکى از عمده مشکلات اصلى ما در تئا‌تر در سطح کشور به خصوص در زنجان فقدان متون نمایشى مناسب با مضامین بکر و ایده هاى جدید است که بنا داریم در طى این نشست‌هاى تخصصى به صورت کاربردى در حد توان به حل این مشکل نمایشى بپردازیم.

نعمتى افزود: به همین منظور در ابتدا و آغاز این راه تصمیم داریم طى همین نشست‌ها و برپایى کارگاه‌هاى تخصصى به طرح ایدهاى جدید همچنین تبدیل تعدادى از آثار ارزشمند منتشر شده از سوى حوزه هنرى در موضوع خاطرات رزمندگان، اسراء یا خاطرات خانواده‌هاى شهدا جنگ تحمیلى بپردازیم.

مسئول واحد هنرهاى نمایشى حوزه هنرى زنجان با اشاره به چند اثر منتشر شده از جمله: کتاب دا، دخترشینا، کوچه نقاش‌ها، پایى که جا ماند و چند نمونه دیگر از آثار با موضوعات دفاع مقدس گفت: هر یک از این آثار ارزشمند با محتواى بسیار غنى و مهم از صحنه‌ها و موقعیتهاى نمایشى مى‌تواند دستمایه خوبى براى شما نویسندگان و کارگردانان نمایشى باشد.

نعمتى گفت: چنین موضوعات و دیگر مضامین اشاره شده اولویت دار حوزه در آثار نمایشى شما هنرمندان مورد حمایت حوزه هنرى قرار خواهد گرفت.

در ادامه جلسه هر یک از هنرمندان به ارائه طرح‌ها و ایده‌ها و دیدگاهاى خود براى تولید متون نمایشى پرداختند.

در پایان این نشست نیز حسین عباسى نیا از نویسندگان و پژوهشگران پیشکسوت تئا‌تر استان در موضوع اقتباس و مؤلفه‌هاى مربوط به اقتباس درست از داستان‌ها، قصص، روایات و حکایات دیگر گونه‌هاى ادبى پرداخت.

کد خبر : ۳۵۴۱۴۱