خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

درخت ارس، نماد منابع طبیعی استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۹۹۹

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از انتخاب درخت ارس(سرو کوهی) به عنوان نماد منابع طبیعی استان زنجان، خبر داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان, گفت: نماد ترویجی درخت ارس، اسفندماه امسال و همزمان با هفته منابع طبیعی، رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگارایلنااز زنجان بهمن اسکندری, امروز سه شنبه(۲۸بهمن) با اعلام این خبر, اظهار داشت: درخت ارس، جزو گونه های سوزنی برگ بومی ایران و استان زنجان محسوب می شود که عمدتاً درمناطق کوهستانی و مرتفع رشد می کند به طوری که جنگل های ارس در دامنه جنوبی رشته کوه های البرز و زاگرس از غرب تا شرق کشور گسترده شده است.

اسکندری با بیان اینکه ارتفاعات طارم و ماهنشان، از رویشگاه های اصلی درخت ارس در استان زنجان است, افزود: درخت ارس، جزو ذخایر ژنتیکی کشور محسوب می شود و قطع آن طبق قانون حفاظت و حمایت از ذخایر ژنتیکی وجنگلی کشور، ممنوع است.

وی اضافه کرد: درخت ارس، دیرزیست، همیشه سبز، مقاوم و پایدار در ناملایمات طبیعی است و توان اکولوژیکی زیادی برای سازگاری با شرایط محیطی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان زنجان ادامه داد: نماد ترویجی درخت ارس، اسفندماه امسال و همزمان با هفته منابع طبیعی، رونمایی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز