خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان تاکید کرد:

ضرورت کاربردی کردن سیره و سنت پیامبر اسلام در زندگی و جامعه

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۹۴۲

همانطور که سلامتی جسمی برای انسان مهم است و از طریق مراجعه به پزشک، نسبت به سلامتی جسم اطمینان حاصل می کنیم، باید به سلامتی روح نیز توجه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: سیره و سنت پیامبر گرامی اسلام باید در زندگی و جامعه کاربردی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، آیت اله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ظهر امروز(۲ بهمن) در جلسه شورای اداری استان زنجان اظهار کرد: سیره و سنت پیامبر گرامی اسلام که چراغ هدایت راه بشریت است باید در زندگی فردی و اجتماعی بشر کاربردی شود.

وی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلامی در دعاهایشان از پنج چیز به درگاه الهی پناه می بردند، خاطرنشان کرد: ثروتی که باعثطغیان شود، فقری که موجب فراموشی شود، هوای نفسی که غافل سازد، انجام عملی که انسان را خوار و کوچک کند و همسایه ای که موجبات آزار و اذیت انسان را فراهم سازد از مواردی بود که آن حضرت از درگاه خداوند می طلبید.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: همانطور که سلامتی جسمی برای انسان مهم است و از طریق مراجعه به پزشک نسبت به سلامتی جسم اطمینان حاصل می کنیم، باید به سلامتی روح نیز توجه کرد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه برخی ادعاهایی راجع به اعتقادات و رفتارها در جامعه انجام می شود که در آن افراد خود را حق مطلق و مابقی را باطل می پندارند، افزود: اینکه افراد خود معیارهایی برای حق یا باطل بودن انتخاب می کنند درست نیست.

به گفته آیت اله خاتمی، معیارهای حق و باطل بر مبنای قرآن کریم، سیره پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(علیه السلام) باید تعیین شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود به نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان اروپایی اشاره کرد و افزود: این نامه تلنگری بر تمام افراد بشری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز