خبرگزاری کار ایران

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان, خبرداد:

ساماندهی چرای دام در سامانه های عرفی در۱۵۰ هکتار

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۴۴۹

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان, گفت: هم اکنون در بیش از۱۵۰ هزار هکتار پروژه های ساماندهی چرای دام در سامانه های عرفی اجرا شده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان, گفت: اعتبار تخصیص یافته در طرح استانی بهبود و اصلاح مراتع کشور نزدیک به ۱۳۴ میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان, بهروز گنج خانلو, معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان, امروز یکشنبه(۲۱دی) با بیان اینکه بیشتر اجرای این عملیات در مراتع ییلاقی است، درباره اجرای طرح های مرتعداری, اظهار داشت: هم اکنون نزدیک به۲ هزار هکتار مرتع در روستاهای گل تپه، حسین آباد قارقالو و علی بلاغی شهرستان ابهر و۲۳۸۰ هکتار در روستای قلعه جوق سادات شهرستان ماهنشان تحت پوشش بیمه است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان, گفت: جهت حفظ و توسعه منابع طبیعی با همکاری زنان روستایی برای مشارکت مردم و توانمند سازی جوامع محلی روستایی در روستاهای قزل تپه و حاجی کندی شهرستان زنجان با استفاده از گونه های اروشیا، کوخیا بوته ها و نهال¬های تولید شده۱۰ هزار اصله کاشته شده است.

گنج خانلو ادامه داد: علاوه بر نیروهای فعال در خصوص اجرای این پروژه در ادارات تابعه شهرستان ها از ۱۰ نفر نیروهای قراردادی نیز استفاده شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای حفظ و نگهداری منابع طبیعی مشارکت مردم ضروری است، ادامه داد: جهت حفظ و توسعه منابع طبیعی با همکاری زنان روستایی برای مشارکت مردم و توانمند سازی جوامع محلی روستایی در روستاهای قزل تپه و حاجی کندی شهرستان زنجان با استفاده از گونه های اروشیا، کوخیا بوته ها و نهال - های تولید شده۱۰ هزار اصله کاشته شده است.

وی کاشت گونه ها در روستاهای قزل تپه و ایده لو در۲۰ هکتار مرتع را یادآور شد و افزود: اعتبار تخصیص یافته در طرح استانی بهبود و اصلاح مراتع کشور نزدیک به ۱۳۴ میلیون تومان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز