خبرگزاری کار ایران

امام جمعه قیدار:

مبلغان زکات نقش تاثیرگذاری در افزایش مشارکت مردمی در بحثزکات دارند

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۱۹۵

امام جمعه قیدار گفت: مبلغان زکات نقش تاثیرگذاری در افزایش مشارکت مردمی در بحثزکات دارند.

امام جمعه قیدار گفت: برگزاری جلسات مشترک با حضور اعضای کارگروه زکات تاثیر مثبتی در پیشبرد برنامه‌ها خواهد داشت.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد استان زنجان؛ حجت‌الاسلام سید علی طالبی در جلسه شورای زکات شهرستان خدابنده ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت، پیامبر اکرم(ص) را الگوی ویژه برای مسلمانان معرفی کردند.

وی با تاکید بر الگوبرداری از سیره اخلاقی پیامبراکرم(ص) بیان کرد: یکی از موضوعات مورد تاکید ایشان پرداخت زکات بود.

امام جمعه قیدار با اشاره به آیات نازل شده قرآنی در زمینه زکات و اهمیت پرداخت زکات در جامعه اسلامی افزود: فاکتورهای بسیاری در امر مشارکت مردم تاثیرگذار است.

این مسئول با اشاره به نقش تاثیرگذار مبلغان زکات در افزایش مشارکت مردم تصریح کرد: باید نحوه تبلیغ وتبیین زکات برایمبلغان بیان شود و یک کارگروه تخصصی زکات برای این امرمهم تشکیل شود.

امام جمعه قیدار با بیان برخی از موضوعات مورد نظر در کارگروه تخصصی زکات اضافه کرد: ازمفاد این کارگروه تخصصی این هست که تبادل و انتقال تجربیات مبلغان صورت گیرد.

طالبی در ادامه به باورهای مردمی و تاثیر آن در افزایش مشارکت اشاره کرد و اظهار داشت: موثرترین امرتبلیغ زکات را اعتقاد و باور مردم است.

وی ادامه داد: اگر مردم به این عقیده و باور برسند که زکات واجب خود را باید پرداخت کنند، تبلیغ اتم اکمل شده است.

امام جمعه قیدار همچنین با تاکید بر همکاری و وحدت بین مجموعه شورای زکات شهرستانخدابنده افزود: این امر موجب موفقیت در امر افزایش پرداخت زکات مردمی خواهد شد.

در ادامه نیز فرماندار شهرستان خدابنده با اشاره به رتبه نخست شهرستان خدابنده در جمع‌آوری زکات بیان کرد: برگزاری جلسات مشترک با حضور اعضای کارگروه زکات تاثیر مثبتی در پیشبرد برنامه‌ها خواهد داشت.

باب‌الله فتحی همچنین با تاکید بر برگزاری جلسات موضوعی با حضور بخشداران اظهار داشت: بخشداری‌ها نقش موثری در افزایش پرداخت زکات از سوی مردم دارند.

وی با اشاره به موفقیت شهرستان خدابنده در جلب مشارکت‌های مردمی اضافه کرد: باید با در پیش گرفتن راهبردهای عملی نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم تا بیش از پیش شاهد افزایش مشارکت مردم باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز