خبرگزاری کار ایران

در دهمین جلسه کمیته بحران در آبفای استان زنجان مطرح شد:

۲۶ لیتر درثانیه کاهش آبدهی چاههای خرمدره

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۱۹۷

دهمین جلسه ستاد بحران استان با حضور مدیر عامل، معاونین، مدیران و همکاران شرکت آبفای استان برای بررسی مشکل کمبود آب شرب شهر خرمدره تشکیل شد.

مدیر امور آبفای خرمدره, گفت:: در شش ماهه نخست سالجاری میزان تولید این امور بیش از ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار متر مکعب بوده که میزان مصرف ۲ میلیون و ۴۶ هزار متر مکعب است ۱۶ درصد آب به حساب نیامده می باشد.

به گزارش ایلنا از زنجان, جلیلی مدیر امور آبفای خرمدره در این جلسه به استحصال آب در شهرخرمدره اشاره کرد وگفت: هم اکنون در شهر خرمدره ۹ حلقه چاه با دبی ۲۰۷ لیتر در ثانیه در حال بهره برداری است این در حالی است که سال گذشته ۲۳۳ لیتر بر ثانیه دبی داشته و ظرف مدت یکسال آبدهی چاهها ۲۶ لیتر در ثانیه کاهش یافته است.

وی افزود: جهت جبران کمبود آبدهی در سال آینده پیشنهاد شده ۲ حلقه چاه حفر شود که یک حلقه جایگزین چاه شماره ۳ و یک حلقه چاه جدید نیز حفر شود که تقریبا حفر چاه جایگزین شروع شده است.

مدیر امور آبفای خرمدره به میزان تولید مصرف آب در خرمدره اشاره و تصریح کرد: در شش ماهه نخست سالجاری میزان تولید این امور بیش از ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار متر مکعب بوده که میزان مصرف ۲ میلیون و ۴۶ هزار متر مکعب است ۱۶ درصد آب به حساب نیامده می باشد.

جلیلی ضمن اشاره به اهمیت ذخیره آب شرب گفت: میزان حجم ذخیره استاندارد آب شرب به مدت ۴۸ ساعت برای مشترکین می باشد که حجم ذخیره آب این شهر ۸ هزارمتر مکعب می باشد با توجه به اینکه میزان مصرف سرانه مردم شهر خرمدره ۱۳ هزار متر مکعب می باشد مخازن موجود جوابگوی نصف روز هم نمی شود پیش بینی می شود با احداثمخزن ۹ هزار متر مکعبی در طرح آبرسانی ابهر وخرمدره مشکل افت فشار در تابستان نیز مرتفع شود.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته کلیه کنتورها ی چاههای موجود کالیبره شدند و هدف از آن تست دقت کنتورهای سر چاهها بود که با کنتور مرجع تست می شوند تا میزان دقیق تولید مشخص شود.

مدیر امور آبفای خرمدره به مشکل کم آبی در تابستان هم اشاره کرد و افزود: ضلع جنوب شرقی خرمدره به دلیل از مدار خارج شدن دو حلقه چاه به نوعی دچار افت فشاردر تابستان و پیک مصرف می شودکه با حفر چاههای پیشنهادی مشکل مرتفع می شود.

شایان ذکر است خرمدره ۵۵ هزار نفرجمعیت و بیش از ۱۹ هزار و ۳۸۰ فقره انشعاب دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز