خبرگزاری کار ایران

با حضور جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در زنجان صورت گرفت؛

رزمایش گردان‌های واکنش سریع «الی بیت‌المقدس ۳» در زنجان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۷۶۹

امروز بسیج جهان اسلام در حال شکل‌گیری است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز بسیج جهان اسلام در حال شکل‌گیری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، رزمایش گردان‌های سریع " الی بیت المقدس "، روز جمعه با حضور سردار علی فضلی، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حجت الاسلام علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان و امام جمعه زنجان، سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان، حجت‌الاسلام علی متین، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان، علی اسماعیلی، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، محسن علیمردانی، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، مرتضی صفری، مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان، و جمعی از مسئولان برگزار شد.

این رزمایش در پادگان مالک اشتر با حضور بسیجیان اقشار مختلف جامعه از جمله بسیج ادارات، دانش‌آموزی، بسیج محلات و… برگزاری شد،.

این رزمایش عملیات آفندی، پدافندی، دفاع از کوی و برزن، امداد و نجات و… در این رزمایش اجرا شد.

این رزمایش با هدف انسجام، وحدت، سازماندهی، آموزش و ارتقای آمادگی رزمی بسیجیان برای دفاع از اسلام و انقلاب برگزار شد.
گفتنی است، رزمایش الی بیت المقدس یادآور دلاوری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است که این رزمایش در زنجان در سه مرحله برگزار خواهد شد

**امروز بسیج جهان اسلام در حال شکل‌گیری است

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این رزمایش گفت: امروز بسیج جهان اسلام در حال شکل‌گیری است.

سردار فضلی همچنین از اعزام سالانه ۵ میلیون نفر به اردوهای راهیان نور خبر داد.

سردار فضلی در ادامه با اشاره به اهمیت عزادری‌های استان زنجان و شهر پایتخت شور و شعور حسینی در کشور، گفت: عزاداری مردم زنجان زبانزد عام و خاص در کشور شده است.

وی با بیان اینکه استان زنجان زادگاه ۳ هزار شهید والا مقام است، تصریح کرد: از دیگر خصیصه‌های مهم زنجان، این است که زنجان شهر غواصان دریادل است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با اشاره به اینکه امسال عاشورا با ۱۳ آبان همزمان شده بود، اظهار داشت: ۱۳ آبان یادآور چند واقعه مهم در تاریخ انقلاب است که باید آن را قدر دانست.

این مسئول در کشور یادآور شد: جوانان در این روز نشان دادند که هیچ قدرتی توان مقابله با کشور را ندارد.

سردار فضلی در ادامه با یادآوری دوران ۸سال دفاع مقدس تاکید کرد: اینکه حفظ ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس بر همگان واجب است.

این مسئول کشوری در زنجان، با تشریح برخی از عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: در این ایام رزمندگان با هوشمندی و دلاوری در خشکی و آب دشمن را شکست داده و منشا برکات بزرگ شدند.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص دوره فراخوانی رزمایش و همچنین آماده‌سازی این گردان‌ها، اضافه کرد: خوشبختانه با کمک خدا این رزمایش با نظم خوبی در حال اجرا است.

این مسئول با اشاره به اینکه بسیجیان با این رزمایش آماده مقابله با هرگونه تهدید، داعش، تکفیری و.. هستند، اضافه کرد: این گردان‌ها برای دفاع از نظام و انقلاب خود را آماده کرده‌اند.

سردار فضلی در ادامه با تبیین نقش بسیج در دستاوردهای انقلاب، گفت: امروز بسیج جهان اسلام در حال شکل گیری است.

وی در بخشی از سخنان خود، با تاکید بر وجود وحدت بین شیعه و سنی گفت: باید برای همراهی شیعه و سنی تلاش کنیم، چراکه تکفیری‌ها در تلاش برای ضربه زدن به این دو گروه و جدایی آن‌ها هستند.

سردار فضلی با اشاره به اینکه تکفیری‌ها عمق کینه خود را نسبت به اسلام، علیه شیعه و سنی انجام دادند، افزود: با اقدامات داعش در عراق و سوریه می‌بینیم که هرجا این گروه‌ها حضور دارند با شیعه و سنی مقابله می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه در ظاهر این گروه‌ها اسمی از اسلام نمی‌برند، گفت: اما در عمل در برابر مسلمانان ایستاده‌اند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه گزارشی از نحوه اجرای اردوهای راهیان نور نیز ارائه کرد و گفت: سالانه ۵ میلیون نفر یک حج بصیرتی را به جا می‌آورند.

وی یک میلیون نفر از این افراد را مختص دانش‌آموزان و فرهنگیان برشمرد و گفت: دقیقا طی یک ماه گذشته از ۱۵ مهر تاکنون از ۳۱ سپاه استانی، ۱۷۰ هزار معلم و دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: این افراد با حضور در راهیان نور از یک هزار و ۶۰۸ کیلومتر از مرزهای درگیر در جنگ، بازدید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز