خبرگزاری کار ایران

مدیر اجرایی زینبیه اعظم زنجان در آستانه یازدهم محرم سال جاری:

عاشقان ابا عبدالله الحسین با حضور در دسته زینبیه اعظم زنجان حماسه خلق خواهند کرد

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۸۷۲

خادمین زینبیه به منظور هرچه باشکوه تر برگزار شدن دسته عزاداری آماده هستند و به حتم عاشقان سرور و سالار شهیدان با حضور در این مراسم معنوی و روحانی در صفوفی به هم فشرده حماسه ای دیگر در شان و منزلت این امام شهیدان خلق خواهند کرد.

مدیر اجرایی زینبیه اعظم زنجان گفت: عزاداری های مردم زنجان در ایام ماه محرم زبانزد خاص وعام است و به همین دلیل استان زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی لقب گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان, فرید احدیان, مدیر اجرایی زینبیه اعظم زنجان, امرو, دوشنبه(۱۲آبان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در زنجان, با اشاره به اینکه همه ساله یازدهم ماه محرم دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان به عشق سید الشهدا امام حسین(ع) با شکوه و عظمت خاص از زینبیه اعظم زنجان که مکان مقدس و مورد احترام محبان اهل بیت است به سمت امامزاده سید به حرکت در می آید, اظهار داشت: امسال نیز دوستداران اهل بیت علیه السلام هم نوا با زینب کبری(س) یازده محرم به عزداری می پردازند.

احدیان با بیان اینکه همه ساله شاهد حضور دوستداران امام شهیدان در این مراسم معنوی در زنجان هستیم، تاکید کرد: صدها هزار نفر از عاشقان ابا عبداالله الحسین(ع) با چشمان گریان و قلوبی آکنده از اندوه و حسرت، در دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان از اقصی نقاط ایران وجهان دراین میعاد گاه حضور پیدا می کنند, تا شاید غم و آلام فرا گرفته وجود شان اندکی التیام یابد.

وی در ادامه با اشاره به ارادت مسلمانان جهان به عزاداری‌های امام حسین(ع) خاطر نشان کرد: شیفتگان و دلدادگان امام حسین(ع) در این روز پرفیض و معنوی از اقصی نقاط ایران و جهان به خیل عظیم عزاداران زینبیه اعظم زنجان می پیوندند و عاشقان و ارادتمندانی که بنا به دلایلی از جمله دوری راه و درد بیماری نمی توانند در این مراسم حاضر شوند با پخش مستقیم از طریق رسانه های دیداری از فیوضات این مراسم معنوی در ایران وزنجان بهره مند می شوند.

مدیر اجرایی زینبیه اعظم زنجان در بخشی از سخنان خود یادآور شد: دسته پرشکوه زینبیه اعظم زنجان از خیابان های زینبیه، امیرکبیر و امام عبور و عاشقان و دلدادگان سرور و سالار شهیدان می توانند با پیوستن به این دسته عزاداری، شیفتگی و ارادت خود را به امام شهیدان اسلام نشان دهند.

احدیان با اشاره به عظمت عزاداری‌های استان زنجان و عشق و ارادت آنان به سیدالشهدا و یاران با وفایش گفت: عزاداری‌های مردم زنجان در ایام ماه محرم زبانزد خاص و عام است و به همین دلیل استان زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی لقب گرفته است.

وی با اشاره به انبوه عاشقان امام حسین(ع) در روز هشتم " دسته حسینیه اعظم زنجان " و یازدهم محرم ماه به ترتیب با شرکت در دسته عزاداری حسینیه و زینبیه اعظم زنجان به یاد واقعه خونبار دشت کربلا و مصائب حضرت زینب(س) از عمق جان فریاد یا حسین سر داده و عاشقانه و خالصانه بر سر و سینه می زنند, گفت: سال گذشته شش میلیارد و ۷۳۰ میلیون نذورات نقدی، دو هزار و ۳۲۴ راس احشام شامل گوسفند زنده، ذبح شده و پرداخت بها گوسفند، دو قطعه خروس، دو قطعه اردک و یک قطعه کبوتر، ۶۰۷ گرم طلا همچنین فرش و قالیچه، چهار تن شیر، ۳۰ تن قند و ۵۰۰ کیلو گرم چای به این زینبیه اهداشده است.

احدیان, در این خصوص اظهار داشت: هرسال قریب ۳۰ هزار بسته ۵۰۰ گرمی گوشت گوسفند نذری به این زینبیه درسطح شهر نذر وپخش می شود که در سال ۹۱ از گوشت گوسفندان نذری مسجد زینبیه اعظم زنجان در منطقه زلزله زده ورزقان نیز توزیع شده است.

مدیر اجرایی زینبیه اعظم زنجان با بیان انبوه عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در یازده محرم با شرکت در دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان به یاد واقعه خونبار دشت کربلا و مصائب حضرت زینب(س) از ته دل و عمق جان، فریاد ' یاحسین، یاحسین ' سر می دهند, گفت: دوستداران اهل بیت با دلی نالان و چشمانی پر از اشک، عاشقانه در سوگ سالار شهیدان و مصائب کربلا بر سر و سینه می زنند.

احدیان در پایان سخنان خود, با اشاره به اینکه زینبیه اعظم از شهرت جهانی برخوردار است و از اماکن مهم مذهبی شهر زنجان به شمار می آید، خاطر نشان کرد: در مسیر حرکت دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان، عاشقان دلسوخته امام حسین(ع) نذوارت نقدی و غیرنقدی به زینبیه اعظم زنجان اهدا می کنند و همچنین هزاران راس گوسفند، گاو و گوساله به صورت زنده اهدا و یا در مسیر حرکت دسته عزاداری ذبح می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز