خبرگزاری کار ایران

با حضور در دسته حسینیه اعظم زنجان؛

کارکنان گاز زنجان، عشق به سید الشهدا(ع) را به نمایش می‌گذارند

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۷۳۸

آنان با فرا رسیدن ماه محرم، بیرق‌های عزای امام حسین(ع) را به دست می‌گیرند و در دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی، عشق و ارادت خود را به آن حضرت نشان می‌دهند.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان، گفت: عشق و ارادت زنجانی‌ها زمانی به اوج خود می‌رسد که هیات‌ها و دسته‌های مختلف شهر در روز هشتم ماه محرم، زیر پرچم واحد با مرکزیت حسینیه اعظم و روز یازده محرم با حضور در دسته زینبیه اعظم زجان به سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان می‌پردازند. َ

به گزارش ایلنا از زنجان، روز هشتم محرم، کارکنان این شرکت به همراه صد‌ها هزار عاشق حسینی به اجتماع عظیم حسینیه اعظم پیوستند تا عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان ابراز کنند.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان با اشاره به عزاداری‌های باشکوه مردم در پایتخت شور و شعور حسینی گفت: شهر و استان زنجان در روزهای عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) حال و هوای خاصی دارد و سوگواران حسینی، پرچم‌ها و کتیبه‌های سرخ و سیاه را در خیابان‌ها، کوچه‌ها، مساجد، تکایا و حسینیه‌ها به نشان حزن و ماتم به اهتزاز درمی آورند و با رخت عزا به سوگ مصائب کربلا می‌نشینند.

نادر رابطی با اشاره به اینکه عشق و ارادت زنجانی‌ها به ائمه اطهار علیهم السلام در عزاداری‌ها از گذشته‌های دور همچنان به سبک و سیاق سنتی به یادگار مانده است، افزود: آنان با فرا رسیدن ماه محرم، بیرق‌های عزای امام حسین(ع) را به دست می‌گیرند و در دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی، عشق و ارادت خود را به آن حضرت نشان می‌دهند.

وی اظهار داشت: عشق و ارادت زنجانی‌ها زمانی به اوج خود می‌رسد که هیات‌ها و دسته‌های مختلف شهر در روز هشتم ماه محرم، زیر پرچم واحد با مرکزیت حسینیه اعظم و روز یازده محرم با حضور در دسته زینبیه اعظم زنجان به سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان می‌پردازند.

عظمت و شکوه این برنامه و حضور صد‌ها هزار نفری مردم در این آیین به حدی است که در هیچ جای ایران نظیر ندارد.

اخلاص، سادگی و بی‌پیرایگی مراسم حسینیه اعظم زنجان باعثشده است که رونق این مراسم هر سال در مقایسه با سال قبل بیشتر شود.

پرهیز از خرافه گویی در عزاداری و مداحی، توجه به اصول مذهبی، نمایش وحدت اسلامی و حضور باشکوه بانوان در این آیین از ویژگی‌های این عزاداری حسینی است.

امسال هم همچون همیشه چادر‌های ثابت و سیار، جمع آوری نذورات را بر عهده دارند و صرف نذورات این مراسم در امور خیریه و عام‌المنفعه نیز در نوع خود بی‌نظیر است.

از ویژگی‌های برجسته عزاداری امسال حسینه اعظم زنجان، حضور ۴۶ شهید گمنام و تشییع پیکر مطهر شهدا در زنجان است.

این مراسم شکوه‌مند هر سال از شبکه‌‌های رسانه ملی به صورت مستقیم پخش می‌شود و خیل عظیمی از ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز بدین گونه از این مراسم شکوه‌مند لذت می‌برند.

آیین حسینیه اعظم زنجان که در سال ۱۳۸۷ به عنوان دهمین میراثمعنوی به ثبت رسیده است؛ اکنون یکی از بزرگ‌ترین مراکز بزرگ شیعیان به حساب می‌آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز