خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان:

افزایش تخصیص اعتبارات بودجه‌ای استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۹۸۴

در شش ماهه نخست سال جاری، بیش از ۴۰ درصد اعتبارات تخصیص یافته است و این امر درحالی است که در کل سال گذشته، تنها ۲۲درصد اعتبارات محقق شده بود.

استاندار زنجان، گفت: دولت برای خروج از رکود اقتصادی، ۴ محور مسکن، صادرات، صرفه جویی در مصرف سوخت و تحرک نظام بانکی را بعنوان محورهای پیش ران بسته سیاستی و محرک اقتصاد کشور پیش بینی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری روز پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان با حضور ریاست کل دیوان محاسبات کشور به ویژگی‌های بسته سیاسی ارائه شده از سوی دولت در راستای خروج کشور از وضعیت رکود اقتصادی اشاره و گفت: دولت برای خروج از رکود اقتصادی، ۴ محور مسکن، صادرات، صرفه جویی در مصرف سوخت و تحرک نظام بانکی را بعنوان محورهای پیش ران بسته سیاستی و محرک اقتصاد کشور پیش بینی کرده است.

انصاری حوزه مسکن و فعالیتهای ساختمانی را در رونق بخشی به فعالیت‌های اقتصادی کشور بسیار موثر دانست و افزود: بیش از یکصد و بیست رشته صنعتی مرتبط با مسکن وجود دارد که توجه به این حوزه موجب تسریع در تحرک بخش اقتصادی کشور و استان خواهد بود.

استاندار زنجان، توجه و اهتمام ویژه به صنایع مختلف در کشور را در توسعه صادرات مهم توصیف کرد و اظهار داشت: گمرک، صنعت و معدن و محیط زیست دستگاههای اجرایی اصلی در این حوزه محسوب می‌شوند و سایر دستگاههای اجرایی می‌توانند با کمک به این سازمان‌ها در تحقق اهداف صادراتی کشور سهیم باشند.

انصاری توسعه زیرساختهای حمل و نقل ریلی و استفاده از دانش در صنایع موجود را از جمله راهکارهای تقلیل مصرف سوختهای فسیلی در کشور عنوان کرد که این جایگزینی عامل مهم صرفه جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی می‌باشد.

استاندار زنجان تحرک بخشی به نظام بانکی کشور و صیانت از فرصت‌های شغلی را نیازمند تجدیدنظر در رویکرد بانک‌ها دانست و اظهارداشت: تسهیل سرمایه گذاری در استان از سوی کلیه مدیران دستگاههای اجرایی بعنوان یک ارزش در نظام اقتصادی استان محسوب می‌شود و هرگونه مانع تراشی در مسیر سرمایه گذاری و یا طولانی نمودن زمان پاسخگویی به مکاتبات برخلاف این ارزش در استان تلقی می‌شود و این قصور به هیچ عنوان از سوی مدیران پذیرفته نیست.

مقام عالی استان در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش تخصیص اعتبارات بودجه‌ای در سالجاری اشاره کرد و گفت: در شش ماهه نخست سالجاری بیش از ۴۰ درصد اعتبارات تخصیص یافته است و این امر در حالی است که در کل سال گذشته تنها ۲۲درصد اعتبارات محقق شده بود.

استاندار زنجان، با بیان این اینکه پیش بینی می‌شود در سالجاری بیش از ۷۵ تا ۸۰ درصد اعتبارات از بودجه کشور تخصیص یابد، از دستگاههای اجرایی استان خواست تا با پیمانکاران و مجریان طرح‌های خود توافق کرده و در فصول کاری ۷۵ درصد پروژه‌های عمرانی خود را اجرا نمایند و پس از تخصیص اعتبارات، هزینه پیمانکاران را بپردازند.

انصاری همچنین در ادامه از مدیران دستگاههای اجرایی استان خواست با مشارکت فعال در تدوین بودجه‌های ملی در وزارتخانه‌های خود، اهتمام ویژه‌ای در افزایش سهم اعتبارات استان زنجان از اعتبارات بودجه ملی هر دستگاه داشته باشند.

رئیس شورای اداری استان با اشاره به نامگذاری سال۹۳ با عنوان اقتصاد و فرهنگ از سوی مقام معظم رهبری و خاطرنشان شد: با توجه به محدودیت‌های موجود در حوزه اعتبارات فرهنگی، از دستگاههای اجرایی استان انتظار می‌رود با کمک به تامین نیازهای پنج دستگاه اجرایی فرهنگی استان، در سرعت بخشی و توسعه اجرای برنامه‌های فرهنگی حضور موثری داشته باشند.

مقام عالی دولت دراستان، در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان زنجان در آینده نزدیک به استان تصریح کرد: سفرهای استانی ریاست جمهوری و هیئت دولت فرصت مناسبی برای پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای استان محسوب می‌شود، لذا باید با اولویت بندی طرح‌ها و مسائل استانی، مشکلات مهم و ضروری استان بصورت واقع بینانه، منطقی و بر اساس نیازهای اساسی مردم استان مطرح شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز